А «контрабандисти» –  проти...

Про перші підсумки експерименту з розмежуванням смуг автомобільного руху на українсько-польському кордоні.

Уже тиждень, як на пропускному пункті “Краковець” українсько-польського кордону працює експеримент із розмежуванням смуг автомобільного руху. Від 22 грудня запрацювала додаткова смуга, так звана смуга UA/EU, по якій можуть їхати українські громадяни на легкових автомашинах з українською реєстрацією і громадяни Євросоюзу. Таким чином від “звичайних” українців і закордонних громадян відмежували значний потік учасників Малого прикордонного руху. Це українці, мешканці прикордонних сіл, які мають картку учасника МПР і машини на іноземній реєстрації (найчастіше польській) і зазвичай займаються перевезенням через кордон дрібної контрабанди (цигарок, алкоголю). Саме ці “контрабандисти” створюють колапс на прикордонні. Через них щодня у чергах до пунктів пропуску стоять близько тисячі авто.

Відгуки від запровадження експерименту — позитивні. Це видно із соцмереж, де кількість коментарів вимірюється сотнями. Найбільш поширений месидж: “Давно вже треба було так зробити!” Раніше в загальній черзі “звичайні українці” могли простояти 8-10 годин, тепер процес пішов набагато швидше.

Однак є і своєрідний мінус. Прикордонники зазначають, що багато українських водіїв, які раніше їздили через інші пункти пропуску (“Шегині”, “Рава-Руська”), почувши про нововведення на “Краковці”, їдуть туди. Через це нова додаткова смуга буває переповненою. Але все одно це не до порівняння з тим, що було раніше.

До речі, саме водії МПР найбільш негативно зреагували на нововведення. Журналіст “ВЗ” поспілкувалася з паном Петром, який перетинав українсько-польський кордон в перші дні після запровадження експерименту на “Краковці” і випадково заїхав у смугу МПР. “Це жах, “пересічники” стоять у черзі і плюються, проклинають “українців”, намагаються копнути парапети, які відокремлюють смугу, хочуть вклинитися в українську чергу, - розповідає пан Петро. - Як повертаються з Польщі, намагаються зламати парапети. Кажуть, мовляв, зробили для українців окрему смугу, а ми що, бидло?” “Контрабандистів” нововведення зачепило. Досі вони були “господарями черги”.

Як розповів журналісту “ВЗ” начальник Управління патрульної поліції Львова Антон Пузиревський, на ПП “Краковець” постійно працює один піший екіпаж і один автоекіпаж Нацполіції. Плюс додатковий автоекіпаж, який курсує від Львова до Краковця, відстежує порушення правил дорожнього руху, ДТП. “Патрульна поліція працює як перед самим пунктом пропуску, так і перед початком черги, для того, щоб розмежувати авто, - каже Антон Пузиревський. - Прикордонники і митники також з нами — як на початку черги, так і безпосередньо на кільці. Інформуємо водіїв про нововведення, розповідаємо про зручності окремої смуги”.

Декілька місяців тому, коли ідея про запровадження окремої смуги тільки народилася, говорили про її запровадження на двох пунктах пропуску - “Краковець” і “Рава-Руська”. Наразі запровадили тільки на “Краковці”, бо там, кажуть, це було найбільш технічно можливо. Оскільки вже на початках експеримент показує такий позитив, то владі слід поширювати його й на інші пункти пропуску українсько-польського кордону.

P. S. Ще однією “подією року” на прикордонні став запуск “Укрзалізницею” швидкісного електропотяга “Київ-Перемишль”, який їде через Львів. Це має ще більше розвантажити польсько-український кордон. За “смішну ціну” - 160 гривень — українець з шенгенською візою тепер може за 2 години 8 хвилин доїхати зі Львова до Перемишля, а там вже їхати в будь-яку країну Європи. То чи варто тепер простоювати в автомобільних чергах?

Фото автора

Схожі новини