«Гіршої митниці, ніж на Львівщині, немає ніде»

Підприємці нарікають, що на митниці нічого не змінилося: і далі черги, а питання вирішують за «подяки».

Державна фіскальна служба України хоче позбавити Львівську область коштів, які планували скерувати на ремонт доріг. Податківці оголосили про збільшення планових обсягів митних надходжень. У вересні перевиконання було у сумі 110-120 мільйонів гривень, на ремонт доріг мало надійти 55-60 мільйонів. Голова Львівської ОДА Олег Синютка вважає це саботажем ініціатив президента України Петра Порошенка та образою підприємців, які збільшили обсяги митних сплат для того, щоб водії їздили по відремонтованих дорогах. З цієї нагоди Олег Синютка організував у Львівській ОДА нараду, на яку запросив начальника Головного управління ДФС у Львівській області Ігоря Кондра, начальника Львівської митниці Левка Прокіпчука, начальника ГУ МВС України у Львівській області Дмитра Загарію.

На нараду також прийшли представники СБУ та підприємці, які розмитнюють вантажі. Губернатор Львівщини нагадав, що завдяки 50% митних надходжень в області планували довести до пуття три проблемні дороги: Сколе-Чоп, Львів-Радехів-Луцьк, Сколе-Славське. Окрім Львівської області, такий експеримент запроваджено у Волинській, Чернівецькій та Одеській областях.

“Ремонт дороги до Радехова йде повним ходом, - наголосив Олег Синютка. - Там залишилося відновити лише сім кілометрів. Почали ремонтувати Сколе-Славське. Хочу від вас (підприємців. - Авт.) почути, що мені, як голові ЛОДА, треба зробити, щоб вам було цікаво сплачувати мито на території Львівської області, а не шукати якісь інші речі?”.

Частина підприємців Львівщини сплачує митні платежі за межами області. Кажуть, їм легше розмитнити товар на інших митницях. Підприємці в один голос нарікають, що на Львівській митниці нічого не змінилося: черги, питання вирішують за “подяки”... “Гіршої митниці, ніж на Львівщині, немає ніде, - нарікає власник фірми Олег. - У Тернополі у нас немає проблем з розмитненням вантажів, все йде гладко, швидко. У нас був прикрий випадок, коли на митному посту “Стрий” не хотіли розмитнювати товар, сказали стояти чотири дні. Наші фури стояли шість днів, потім доплачували за простій. Товар вчасно не доставили, підприємство ледь не закрилося. Бізнес буде тоді користуватися послугами Львівської митниці, коли буде відповідний сервіс”.

Інший підприємець каже, що митники телефонують своїм шефам, запитують, чи можна розмитнювати той чи інший вантаж. Також розмитнення у Львові дорожче, ніж в Ужгороді. “Там фури набагато швидше рухаються, - сказав на нараді підприємець Віктор. - Велику кількість вантажів розмитнюємо в Одесі”.

“Якщо у підприємців на митниці і далі вимагатимуть хабарі, то на такі факти будуть жорстко реагувати правоохоронні органи. Адже боротьба з корупцією є основним пріоритетом на Львівщині”, - підкреслив Олег Синютка. А Дмитро Загарія закликав підприємців повідомляти про факти вимагання хабарів на митниці за телефоном 102. Пообіцяв оперативно вирішити проблему. “Якщо є конкретний митник, який створює вам проблему, — чекаю від вас звернень”, - наголосив головний правоохоронець Львівщини.

“Доручив керівникам митних постів з’ясувати причину, чому товар оформляють на інших митницях, а не на Львівській, - повідомив Левко Прокіпчук. - Визначили чотири пріоритетні напрями, щоб сприяти підприємцям оформляти товари у нас: логістичні питання, швидкість виконання процедур митного оформлення, проблемне питання визначення митної вартості, сервіс. Середній час митного оформлення декларації — 1 година 27 хвилин. У 80% випадках обов’язковість митного огляду визначається не посадовою особою, а комп’ютерною програмою. Тут немає суб’єктивного фактору працівника Львівської митниці. На Львівщині ми запровадили експеримент — митні перевезення оформляємо і в суботу”.

Схожі новини