Надто дорогі авіаквитки – «закрите небо»...

Полетіти зі Львова в Донецьк через Дортмунд дешевше, ніж внутрішнім рейсом

“Повітряні ворота” Львова втрачають авіаперевізників і рейси. Попит на повітряний вид транспорту є переважно у літній сезон, коли з летовища відправляються чартери до популярних закордонних курортів. А ось про авіасполучення з українським курортом, Кримом, доводиться лише мріяти. 2 червня львів’ян потішили новиною — зі Львова відправлятимуться літаки до кримського Сімферополя. Ціна, щоправда, ошелешила: за майже тригодинний політ пасажирам доводилося викладати від 1065 до 3175 (!) гривень. А вже 9 червня до “серця Криму” полетів останній літак... Чому Львів втрачає авіасполучення з українськими містами і чим виправдана дорожнеча за авіапольоти?

Офіційна причина закриття рейсу до Сімферополя— ротація повітряних суден в авіакомпанії. Авіаперевізник розглядає можливість польоту зі Львова до Сімферополя транзитом через Київ. Це начебто має трохи здешевити вартість поїздки. В аеропорту Львова запевняють: перші рейси до Сімферополя мали попит, мовляв, літаки не вирушали порожніми. Авіарейс зі Львова до Криму закрили в розпал туристичного сезону. Можна припустити, що рейс був економічно невигідним через дорожнечу. Зрештою, його відкривали лише на туристичний сезон. Туристи радше поїдуть до Туреччини, Болгарії чи Греції, куди чартерні рейси у рази дешевші.

Чим виправдані високі ціни на внутрішні рейси? Чиновники, відповідальні за це, відбуваються загальними фразами. Як зазначив міністр інфраструктури України Володимир Козак, ціна авіаквитків формується на основі різних факторів: дня тижня, часу вильоту рейсу, сезонності, терміну бронювання. «Ціни на внутрішній переліт Київ-Донецьк-Київ такі: якщо купувати квиток за один день до вильоту — 2100 гривень, за тиждень — 1700 гривень, за місяць — 1350 гривень, — зауважив на брифінгу Володимир Козак. — Квиток на внутрішній переліт Київ-Львів-Київ при купівлі за один день до вильоту коштує 1860 гривень, за тиждень — 1770 гривень, за місяць і більше — 950 гривень. Майже на всіх внутрішніх повітряних лініях оперують 2-3 авіаперевізники. Це створює конкурентне середовище і в результаті сприяє зменшенню вартості авіаперевезень”. Справедливості заради зазначимо, що це “конкурентне середовище” доводиться шукати вдень зі свічкою. У всіх авіакомпаній ціна квитків приблизно однакова...

Питання відносно дешевих внутрішніх авіарейсів в Україні залишається відкритим. Торік міський голова Львова Андрій Садовий розповідав на прес-конференціях не лише про лоу-кости (дешеві авіапольоти) на міжнародних напрямках, а й на внутрішніх. Це питання туристичного престижу Львова. Будуть дешевші авіапольоти — матимемо більше туристів. Перевізника, який продає недорогі авіаквитки, цікавить питання ставок в аеропорту. Процес гальмує досі не підписана угода “Відкрите небо”. “У нас є багато охочих приїхати зі сходу України, але вартість квитка часом дорожча, ніж вартість перельоту зі Львова до Нью-Йорка. Тільки дешеві авіалінії дадуть можливість суттєво збільшити туристичний потік і створити ще не одну тисячу нових робочих місць, зокрема, у сфері обслуговування”, — підсумував Андрій Садовий.

На жаль, в аеропорту не поспішають з відповіддю на те, чому не в’яжеться співпраця з авіакомпаніями. Кореспондент “ВЗ” надіслала запит, але відповіді наразі не отримала...

“У нас на ринку авіаперевезень монополія. Була група компаній: “Аеросвіт”, “Дніпроавіа”, “Роза вітрів”, “Донбасаеро”. Близько місяця тому з альянсом Коломойського об’єдналась МАУ, таким чином утворився суперальянс, який покриває практично увесь ринок. Тому ціна на авіаквитки на внутрішньому ринку подекуди доходить до 3-5 тисяч гривень, — каже головний редактор видання “Авіація України” Віктор Портніков. — Переговори про “Відкрите небо” досі тривають. Були сподівання, що угоду підпишуть до Євро-2012. Особисто я літаю за кордон з Польщі, а не з Києва, бо це дешевше”.

Експерти не на диктофон кажуть: на ринку авіаперевезень немає конкуренції, бо практично усі українські авіакомпанії — дочки одного тата. Те, що зараз відбувається з авіапольотами, називають змовою. Друга проблема — аеропорти, в яких занадто дороге обслуговування авіакомпаній: послуги навігації, супровід у повітрі.

На період відпочинкового сезону-2013 з Міжнародного аеропорту “Львів” імені Данила Галицького вирушають 13 чартерних рейсів: Салоніки, Афіни, Іракліон (Греція), Баку (Азербайджан), Рим (Італія), Сургут (Росія), Тіват (Чорногорія), Бургас (Болгарія), Анталія (Туреччина), Ларнака (Кіпр), Хургада (Єгипет), Даламан (Туреччина), Задар (Хорватія). Більшість рейсів — двічі на тиждень. До Бургаса — тричі на тиждень, до Анталії — сім разів на тиждень (рейс обслуговують три авіакомпанії — Windrose, Utair-Україна, МАУ). Середня вартість квитка в одну сторону — 160-220 доларів. Наприклад, літак зі Львова до Анталії обійдеться у 160 доларів, на Кіпр в обидві сторони — 340 євро, до Стамбула — до 2 тисяч гривень (в обидві сторони), до Хургади — 200 доларів в одну сторону.

Схожі новини