Передплата 2024 «Добра кухня»

Із березня маршрутки по три гривні?

Перевізникам і такий тариф занизький... Хочуть – по вісім!

Львівські перевізники знову звернулися до міської ради, поставивши питання руба: з березня проїзд має подорожчати з двох до трьох гривень! Інакше, мовляв, громадський транспорт припинить роботу. Від виконавчого комітету ЛМР вимагають затвердити новий тариф до 15 лютого. Причина — з 2009 року, коли востаннє змінювали тариф, пальне подорожчало на 65%, а середня зарплата зросла на 95%. Про це розповів “ВЗ” голова Львівського обласного осередку “Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників” Іван Велійка.

СТАНОМ на 1 січня 2013 року кожен перевізник міста має заборгованість перед постачальниками шин, запчастин — від 1 до 3,5 мільйона гривень. Найдешевше колесо до маршрутки коштує 1500-1700 гривень, до великогабаритних машин — 2500-4000 гривень. Зарплата водіїв — 1300 гривень, та й цю смішну суму, буває, затримують. Пан Велійка каже, усі проблеми — через збитковий тариф...

“Якщо хочемо комфорту, то треба платити три гривні, інакше надалі возитимемо пасажирів старими “Мерседесами”, — зазначає Іван Велійка. — Новий низькопідлоговий автобус коштує 160-190 тисяч євро. Уявляєте, які круглі суми кредитів потрібно брати в банках, які відсотки сплачувати?! У новому тарифі за проїзд є суто економічна складова. Тут немає політики, зажерливості перевізників. Розумію пасажирів, для яких подорожчання навіть на 25-50 копійок вдаряє по сімейному бюджету. Але що робити власникам громадського транспорту? Якщо у міській раді нас не почують, то доведеться зупиняти роботу транспорту, бо з таким тарифом навіть немає за що купити шину. Хто візьме на себе відповідальність за аварію через “лисі” колеса”?

Тим часом у Львові ходять чутки, що навіть три гривні перевізникам замало. Хочуть брати з пасажирів по… вісім гривень. Тоді обіцяють європейський сервіс. “Розумію, що вісім гривень за проїзд — космічна ціна, — продов-жує розмову Іван Велійка. — Якщо львів’яни хочуть таких послуг, як у Європі (їздити новими автобусами з кондиціонером, касовим апаратом, валідаторами для електронного квитка), то повинні розуміти, що за 2 гривні цього не буде. Хоча розумію, що тариф у 8 гривень викликав би у людей щонайменше сміх”.

Як розповів “ВЗ” голова депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку Львівської міської ради Іван Гринда, підприємці, які мають маршрути, напевно, якоїсь трави обкурилися, якщо хочуть возити людей за 8 гривень. Депутати міської ради не дозволять тариф навіть у 3 гривні, максимум погодяться підняти на 25-50 копійок. Невдала транспортна стратегія змушує пасажирів переплачувати за проїзд, бо на роботу декому доводиться добиратися двома видами транспорту, трансферний квиток відмінили... А що буде, якщо і вартість проїзду збільшать!

“Між управлінням транспорту і перевізниками виник тривалий конфлікт щодо ціни за проїзд, — зазначає депутат Гринда. — Погод-жуюся, що паливно-мастильні матеріали подорожчали. Але коли звертаєш увагу перевіз-ників на жахливі салони маршруток, хамство водіїв, графік дотримання руху, то їх це не цікавить. Також потрібно вирішити проблему з пільговиками”. Як зазначив у коментарі “ВЗ” міський голова Львова Андрій Садовий, вимоги перевізників не мають економічних аргументів, оскільки підстав для підвищення вартості проїзду немає.

Схожі новини