Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Грецькі танкери під час війни вивозили російську нафту, - ЗМІ

  • 18.07.2022, 08:15
  • 712

У травні та червні власники танкерів з Греції, які контролюють майже третину світового флоту, перевезли майже половину обсягів російської сирої нафти

Грецькі танкери під час війни вивозили російську нафту, - ЗМІ
Грецькі танкери під час війни вивозили російську нафту, - ЗМІ

Про це передає The World Street Journal.

За даними Lloyd’s List Intelligence, протягом двох місяців грецькі судна 151 раз зайшли у російські порти у Чорному та Балтійському морях. У 2021 року їхні кораблі здійснили 89 таких заходів.

Грецькі танкери також ходять до російського Сибіру. За даними системи моніторингу суден Marine Traffic, судно Kriti Legend, яким володіє та управляє компанія Avin International, прибуло 12 липня у порт Лайчжоу в Китаї після завантаження сирої нафти з Козьміно в рф. Avin International не відповів журналістам на запит про коментар.

Санкції ЄС про заборону на постачання російської нафти до Європи, набудуть чинності 5 грудня. Як розповіли європейські чиновники, перехідний період надасть урядам країн-членів достатньо часу для переходу на альтернативні джерела енергії за межами росії.

Перевезення за межі континенту операторам танкерів не заборонять, але судна не зможуть отримати страхування. Згідно з міжнародним морським правом, це зробить будь-які пересування таких кораблів незаконними.

Тому деякі власники танкерів у Європі намагаються перевезти якомога більше російської сирої нафти до того, як енергетичні санкції проти рф запрацюють сповна.

Ще один метод, який використовують для транспортування російської сирої нафти — це перевантаження з одного судна на інше. Потім кораблі вимикають радари, щоб приховати своє місцеперебування пункт призначення вантажу.

За даними брокерів, аналітиків і даних відстеження суден, протягом кількох місяців біля південного грецького порту Каламата відбулися десятки перевантажень з судна на судно. Представники судноплавної галузі зазначили, що деякі з цих кораблів вимикають радари, щоб приховати своє місцеперебування. Також вони додали, що така практика може поширитися з наближенням санкційних обмежень.

Власники великих європейських танкерів кажуть, що санкції можуть тимчасово призупинити рух приблизно третини їхнього флоту. Але вони впевнені, що високий попит на нафту у світі змусить ці судна знову працювати.

«Ніхто не може сказати, що станеться з ринком танкерів після того, як санкції почнуть діяти, але врешті-решт, результат може бути позитивним, оскільки попит на нафту все ще високий, і кораблі, ймовірно, забиратимуть нафту з інших місць призначення, наприклад із США та Близького Сходу. Вони рухатимуться на більші відстані, а значить, зароблятимуть більше грошей», — заявив журналістам виконавчий директор однієї з грецьких судноплавних компаній.

Фото із мережі

Схожі новини