Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

росіяни могли пошкодити важливий кабель на півночі Норвегії, - ЗМІ

  • 03.07.2022, 14:50
  • 700

У норвезькому видання NRK з'ясували, що загадкові пошкодження підводного кабелю на півночі Норвегії могли спричинити російські риболовецькі суда

росіяни могли пошкодити важливий кабель на півночі Норвегії, - ЗМІ
росіяни могли пошкодити важливий кабель на півночі Норвегії, - ЗМІ

Про це, як передає «Європейська правда», йдеться у відповідному розслідуванні.

Перше загадкове пошкодження кабелю виявили 3 квітня 2021 року — майже 4 км лінії були відірвані. Цим кабелем передавали дані для наукових досліджень. Його використовували для збору важливої інформації для збройних сил крани. Через пів року відірваний фрагмент кабелю знайшли за 11 км.

7 січня виникли проблеми вже з іншою ділянкою лінії — зник сигнал на одному з двох кабелів, які забезпечують зв’язок Шпіцбергена з материком, на ділянці біля архіпелагу.

Причиною цих інцидентів могли бути російські риболовецькі судна, які саме у ці дні неодноразово проходили над кабелем.

Дані з системи автоматичної ідентифікації суден (AIS) свідчать, що 3 квітня у цьому районі були тільки російські суда. Приблизно у час зникнення сигналу кабель кілька разів перетнуло судно «Саам». У коментарі журналістам представник компанії заявив, що вони знали про кабель у цьому районі і «не думають, що могли зачепити його», та що, нібито за даними з системи, це не перше і не останнє судно, яке того дня проходило над ним. Поруч тоді працювали ще три російські судна.

7 січня, коли постраждав кабель біля Шпіцбергена, там працювали ті ж три російські риболовецькі судна — «Севриба», «Ягри» й «Вітус Берінг», а також «Мелькарт 5», який пройшлов над кабелем аж 20 разів.

У компанії, якій належить «Мелькарт 5», повідомили, що екіпаж того дня не помітив нічого особливого, та що норвезькі служби контактували з капітаном цього й усіх інших присутніх суден і задовольнилися їхніми поясненнями. Представники ще двох суден проігнорували запит, а компанія, які належить «Вітус Берінг», підтвердили перебування судна біля архіпелагу у ці дати, але зазначили, що не помітили ніякого пошкодження свого обладнання і що точно не знали, де саме проходить кабель.

Поліція у Фіннмарку відмовилася коментувати, чи справді вони спілкувалися з командою «Мелькарт 5», коли стало відомо про пошкодження.

У прокуратурі теж не стали відповідати на запит з поясненням, що йдеться про інформацію про критичну інфраструктуру і розголошення деяких деталей може мати шкідливі наслідки.

Норвезький експерт з риболовецької справи Роджер Ларсен з Університету Тромсе, з яким поспілкувались журналісти, каже, що поведінка російських капітанів є дивною і дуже нетипово, коли судно багато разів проходить над кабелем — зазвичай цього, навпаки, намагаються всіляко уникати.

Фото із мережі

Схожі новини