Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

"Кузня на Рибальському" привітала ВМС зі святом

  • 04.07.2021, 16:29
  • 660

День Військово-Морських Сил України – це свято не тільки для військових моряків, а й для тих, хто створює військові кораблі

На заводі «Кузня на Рибальському», який від початку російської агресії передав у ЗСУ вже вісім катерів, наголошують — будували і будуватимуть далі кораблі для України. Після анексії Криму Україна залишилась фактично без флоту — згадує голова Правління ПАТ «Завод «Кузня на Рибальському» Валерій Шандра.

Він говорить, що Україні тоді не продавали ні озброєння, ні технологій.

«Ніхто із закордонних виробників, особливо військової продукції, не хотів співпрацювати з Україною. Нам продавали тільки радіостанції, батарейки, ліхтарики, далекоміри, щось таке нелетальне, що ніякого значення для обороноздатності країни не мало.

Ми розробили бойові модулі на базі наявного на той час в Україні військового озброєння. Це ЗТМ, кулемети, гранатомети, і таким чином зробили катер на тих комплектуючих", — згадує Шандра.

Він говорить, що сьогодні на параді в Одесі були представлені й катери «Кузні на Рибальському».

«Наше підприємство будувало і будує кораблі для ВМС України. Ми збудували корвети „Луцьк“ і „Тернопіль“. Побудували на замовлення Міністерства оборони 8 катерів, і вони вже в експлуатації. Два в Бердянську на Азові та шість на Чорному морі», — говорить заступник генерального директора — головний конструктор Сергій Білозубенко.

«Два катери «кентаври» перебувають в Одесі на завершенні заводських ходових випробувань.

Ще один середній розвідувальний корабель на етапі завершення заводських ходових випробувань, тож у найближчі місяці ми його передамо до складу ВМС України", — зазначає Білозубенко.

Він також повідомив, що підприємство розробляло не тільки проєкти суден, а й бойові модулі.

«Ми самі спроєктували, побудували і випробували бойові модулі. Це важкі бойові модулі, а також полегшені бойові модулі, які стоять на „кентаврах“. Також ми спроєктували систему реактивного залпового вогню на базі гелікоптерних блоків. Кількість ракет на одному „кентаврі“ складає 40 одиниць», — зазначає головний конструктор «Кузні на Рибальському».

Він розповів, що після відмови німецьких постачальників підприємство самотужки розробило, приміром, систему постановки пасивних перешкод.

«Ми за короткий час спроєктували і зробили таку систему самі. Спроєктували систему постановки димової завіси, димові ракети. Зараз все це перебуває на озброєнні ЗСУ», — говорить Білозубенко.

«Наші кораблі мають дуже високу якість, а їхня вартість значно нижча, ніж їхні закордонні аналоги. Хочу запевнити наших моряків, що ми будуємо кораблі і будемо будувати, і ВМС будуть регулярно отримувати нашу продукцію», — зазначає в.о. Гендиректора Валентин Каширський.

«Ми — єдине підприємство, яке за час Незалежності України збудувало більш ніж сотні кораблів та суден, зокрема танкери, суховантажі, дослідницькі судна та інші. Якщо порівнювати наші кораблі з аналогічними закордонним катерами, наші мають більшу місткість десанту. Вони більш захищені та мають кращу броню, яка дуже добре захищає екіпаж від різних уражень. Вони відповідають всім тим вимогам, яким і мають відповідати. Водночас їхня вартість у 2−3 рази нижча, ніж закордонні аналоги», — наголошує Каширський.

«Багато хто забуває, але цей самий проєкт „кентавр“, який ми будували, ми спроєктували за власні кошти. І ще багато чого ми робили за власні кошти, тому що ми розуміли фінансову ситуацію, яка тоді була в Україні. І все це робили тільки заради того, щоб Україна вистояла в цій боротьбі», — резюмує Сергій Білозубенко.

Схожі новини