Передплатити Підтримати

У ДБР назвали основні причини катастрофи під Чугуєвом

Державне бюро розслідувань встановило причини падіння військового літака АН-26Ш, яке трапилося 25 вересня 2020 року


Про це повідомляє пресслужба ДБР.

Слідство встановило основні причини трагедії:

  • незаконне допущення до польотів у складі екіпажу курсантів, які не завершили відповідну Програму підготовки;
  • незаконне надання керівником польотів дозволів на посадку-зліт літака Ан-26Ш «конвеєрним» способом;
  • не надання керівником польотами практичної допомоги непідготовленому екіпажу під час відмови двигуна на літаку;
  • видання документів, які дозволяли вправи, не передбачені Керівництвом льотної експлуатації літаків АН-26, які не забезпечували безпеку польотів;
  • систематична організація польотів із більшою ніж дозволено кількістю курсантів на борту;
  • незаконні дозволи на польоти у нічний час без необхідної кваліфікації командира екіпажу.

Начальник відділу слідчого управління ДБР Вадим Приймачок наголосив, що основною причиною трагедії став незаконний дозвіл на зльоти літака конвеєрним способом.

«У зв'язку з тим, що відбувався зліт конвеєром, вказаний збій не помітили своєчасно. Його виявили вже на етапі зльоту, на швидкості, яка не дозволяла здійснити посадку», — сказав начальник відділу слідчого управління ДБР.

Читайте також: Чугуївська катастрофа: основні факти, фото загиблих та розповіді очевидців

Приймачок зазначив, що слідчій групі ДБР знадобилося менше ніж вісім місяців для того, щоб розібратися з обставинами трагедії.

Зокрема, до кримінальної відповідальності притягнуто шестеро осіб, а саме:

  1. командувача Повітряних Сил Збройних Сил України;
  2. начальника Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба;
  3. командира військової частини А4104;
  4. заступника командира військової частини А4104;
  5. заступника командира військової частини з льотної підготовки;
  6. керівника управління польотами 25 вересня 2020 року на аеродромі «Чугуїв».

«Відносно усіх застосовано запобіжні заходи, один утримується під вартою», — сказав Приймачок.

Під час досудового розслідування спеціалісти Головної інспекції Міністерства оборони України провели технічне розслідування катастрофи, висновки якого підтверджено експертним шляхом.