Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

5 кращих порад для батьків від вчених з усього світу

• 20.03.2021, 20:30
  • 6 801

Коли дітям треба лягати спати? Як допомогти підлітку знайти упевненість в собі? Яким посприяти соціальному і розумовому розвитку дитини? Як батькам поводитися біля новонародженого, щоб він не мав емоційних проблем, коли підросте?

Ми зібрали результати п'яти головних досліджень вчених з усього світу на тему виховання дітей, які актуальні для сучасних батьків.

Дитина повинна лягати спати о 20:00

Дослідження, яке зробили вчені з Університету штату Огайо, довело, що, якщо щодня укладати дітей спати в однаковий час, то їм буде набагато простіше прокидатися вранці. Крім загального хорошого самопочуття дитини, суворий режим сну має ще й довгострокову користь для здоров'я. Так, наприклад, вчені довели, що діти, які щодня лягають спати не пізніше 8 години вечора, значно рідше страждають від ожиріння в підлітковому віці, і це також сприяє поліпшенню соціального, емоційного і розумового розвитку дитини.

Спорт необхідний дітям з 3-х років

У 2019 Міністерство охорони здоров'я США опублікувало директиву, в якій йдеться про те, що дітям рекомендовано розпочинати займатися спортом не з шести років, як вважалося довгий час нормою, а з трьох. Причиною такої поправки є небезпечний рівень дитячого ожиріння, який є сьогодні в багатьох країнах Заходу і не тільки.

Однак конкретний часовий ліміт для дитячих тренувань не встановили. Але, судячи з рекомендацій фахівців, кожній дитині необхідно бути активним не менше трьох годин на день.

Дошкільнятам потрібен денний сон

Ні для кого не секрет, що денний сон необхідний для дитячого організму, оскільки він забезпечує правильний психічний, інтелектуальний і фізичний розвиток дитини. Це ще раз довели вчені з Університету Пенсільванії і Каліфорнійського університету Ірвін, які встановили, що денний сон не тільки покращує настрій школярів, а й підвищує їх IQ. Дослідження, опубліковане в журналі SLEEP, базується на аналізі розвитку 3 тисяч дітей з Китаю у віці від 10 до 12 років, за дорослішанням яких вчені спостерігали з 2004 року і до їх повноліття. «Ми дійшли висновку, що, діти, які спали вдень три або більше разів на тиждень, згодом підвищили свою успішність на 7,6 балів з 100», — резюмували вчені.

Спокій дитини залежить від сосунків між батьками

Спільне дослідження вчених з США, Англії та Нідерландів довело, що майбутні батьки, які багато сваряться і постійно перебувають у стані стресу, завдають шкоди своїй ще не народженій дитині. Але це ще не все. Дослідники виявили, що стосунки між батьками в перші місяці після пологів значно впливають на дитину, але проявляється це тільки з другого року життя малюка.

Тобто, якщо молоді мама і тато відчувають дуже багато негативу один до одного, то, найімовірніше, що в віці двох років їхня дитина розпочне страждати від страхів, буде багато плакати і часто відчувати занепокоєння.

Правильне харчування підвищує самооцінку у дітей

Дослідження вчених з Гетеборзького університету в Швеції, опубліковане в журналі BMC Public Health, довело, що у дітей, які харчуються здоровою їжею краще самопочуття, вища самооцінка і набагато менше емоційних проблем, ніж у їхніх ровесників, які часто їдять фастфуд, чіпси і солодощі.

Вчені також зазначили, що це твердження спрацьовує і у зворотний бік. Тобто емоційно стабільні діти самостійно роблять вибір на користь правильного харчування. Важливо сказати, що такі зв'язки встановлені як для дітей з нормальною, так і з зайвою вагою. Тобто, проблеми з самооцінкою і в стосунках з однолітками виникають у дітей не через надмірну вагу, а саме через особливості харчування.

Так яка ж саме їжа так впливає на дитину? Вживання два-три рази на тиждень риби, менше смаженої їжі, більше сирих фруктів і овочів, а також обмеження цукру і жирів у підсумку призводить до підвищення самооцінки у дітей, відсутності емоційних проблем і навіть до поліпшення їхніх стосунків з батьками й однолітками.