Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Споживацтво та коронавірус: як пандемія змінила звички покупців

  • 04.02.2021, 18:50
  • 669

Обмеження у всьому світі тривають майже рік, і, судячи з прогнозом, реальних послаблень варто чекати тільки влітку. За цей час люди повністю поміняли свої споживчі звички, ставши менше стежити за собою і більше - за будинком

Продажі взуття на високих підборах в США і країнах Європи впали більш, ніж на 40%. У них просто більше нікуди ходити, пише ВВС.

Супермаркети не розпродали підготовані до весни запаси сонцезахисних кремів. Ними ніде користуватися.

Продажі професійної косметики і засобів для макіяжу впали на 25%. Ідеальний у людини макіяж чи ні — в «зумі» все одно не дуже видно.

Найбільші західні аудиторські компанії та банки протягом року моніторили ситуацію на споживчому ринку і фіксували раніше нечувані стрибки. Наприклад, продажі взуття впали на 30%, продажу одягу — в середньому на 20%. Один з найбільших світових брендів одягу, шведський H&M, відзвітував за підсумками 2020 року про падіння продажів на 18%.

У дослідженні консалтингової компанії Deloitte йдеться, що нові меблі стали купувати на 25% менше, годинники і прикраси — на 20%. Аналітики пов'язують це з тим, що цей тип товару люди люблять вибирати в магазинах особисто, але з березня 2020 року в них фізично не було такої можливості.

Міжнародне енергетичне агентство, яке з середини 1970-х років веде моніторинг споживання всіх видів енергії, каже, що в цілому її використання впало через закриті офіси і торгові центри на 20%.

Країни Євросоюзу поставили рекорд по споживанню сонячної і вітряної енергії — і в агентстві кажуть, що другого такого шансу перейти на відновлюванні джерела енергії може і не бути.

Громадяни Великобританії змінили спосіб придбання продуктів і деякі звички. Онлайн-замовлення виросли з 9% до 60%, і це призвело до того, що в багатьох мережах супермаркетів всі слоти для відправки кур'єрів зайняті на три-чотири тижні вперед, і бізнес досі не справляється з попитом.

Продажі м'яса зросли на 10% всупереч чіткій тенденції останніх років: все більше людей, особливо, молодих воліють бути вегетаріанцями і веганами. Але відсутність попиту з їх боку компенсували ті, хто став працювати з дому і перестав купувати ланчі в кафе і ресторанах поруч з офісом.

Згідно з дослідженням, проведеним на замовлення ВВС, різко зросли продажі свіжих овочів і молочних продуктів. Британці витратили на них у 2020 році на 257 млн ​​фунтів більше, ніж в 2019-му.

Точно так само із роботою з дому, — експерти пояснили те, що в країні було продано на 2 млн менше флаконів дезодоранту для тіла. Пояснити, чому в країні було продано зубних щіток на 28 мільйонів фунтів менше, ніж роком раніше, експерти не змогли.

Дослідники з інвестиційної групи JP Morgan констатували аномальний попит на засоби для чищення для будинку, кухонь і ванних — плюс 33% до минулого року. Зростання продажів посудомийних машин склав 40% - вони стали найпопулярнішою побутовою технікою 2020 року в США і Європі.

Фарбу для волосся в 2020 році купували на 30% частіше, ніж в 2019-му, бо перукарні більшу частину року були закриті.

І, судячи з усього, головною проблемою 2020 року стало зростання вживання алкоголю. У США JP Morgan констатував 40-відсоткове зростання попиту на міцні напої і 20-відсоткове зростання — на вино і пиво.

У Великобританії галузеве видання The Drink Business дає ще більші цифри. Зростання покупок міцного алкоголю — 64% до 2019 року, пива і вина — 49%.

Щороку організації, які допомагають боротися з алкогольною залежністю, оголошують в Великобританії «Сухий січень» — місяць без алкоголю на противагу святкового грудня. В акції, за різними оцінками, збиралися брати участь від 6 до 10 мільйонів жителів королівства, і вже після першого тижня не менше чверті з них зізналися, що не втрималися.

Таблоїд Sun навів дані, за якими найбільший в країні онлайн-магазин алкоголю The Drop Store за перші 12 днів 2021 року продав у вісім разів більше спиртних напоїв, ніж в аналогічний період 2020 року.

Схожі новини