Із 1 лютого електротранспорт зупиниться?

“Львівелектротранс” у боргах: на зарплату бракує 23 мільйони гривень, на електроенергію - 20

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

«Якщо міські обранці вчасно не ухвалять бюджет розвитку (сесія запланована на 4 лютого. — Авт.), то вже з середини лютого весь електротранспорт Львова зупиниться, — заявив заступник директора департаменту з питань житлово-комунального господарства Львівської міської ради Андрій Білий. — У салонах трамваїв навіть опалення включити не можемо, бо не вистачає фінансів. Місто не може працювати без бюджету розвитку. А для електротранспорту це взагалі критично…».

Пан Білий повідомив, що «Львівелектротранс» (ЛЕТ) працює у режимі гострого дефіциту ще з серпня-вересня 2020 року. Через пандемію пасажиропотік знизився, а тариф за проїзд ніхто не піднімав. «У звичайні місяці ЛЕТ заробляє на квитках 13−15 мільйонів гривень, а у січні 2021 року — 7,5 мільйона, хоча ми прогнозували, що буде бодай 9 мільйонів, — зазначає Андрій Білий. — Торік тривалий час трамваї та тролейбуси працювали у режимі спецперевезень, а це вдарило по прибутках підприємства. Через карантинні обмеження електротранспорт отримав 150-мільйонні збитки. Зараз не можна скорочувати людей, особливо водіїв трамваїв і тролейбусів, а також слюсарів. Наша мета — зберегти кількість рухомого складу на маршрутах і не звільняти працівників. Та для цього потрібні серйозні дотації з бюджету».

Телефоную до ЛКП «Львівелектротранс», щоб отримати офіційний коментар. Директор підприємства Андрій Свищо — на лікарняному. Перед тим пан Андрій пішов у відпустку, а там захворів…

Речниця «Львівелектротрансу» Ольга Мельник підтвердила, що на підприємстві фінансова криза. Зокрема, на зарплату працівникам за січень не вистачає 23 мільйони гривень.

Депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич розповів «ВЗ», що борг «Львівелектротрансу» за електроенергію — 20 мільйонів гривень. Цю суму, як стверджує Зінкевич, підприємство «накопичило» з листопада 2020 року. На думку депутатів, інформацію про борги ЛЕТ приховували через… місцеві вибори. Тепер у «Львівелектротрансі» просять з міської скарбниці на покриття боргів 43 мільйони гривень. І то ця сума лише на покриття першочергових витрат…

«Звідки маємо взяти такі гроші? — дивується Ігор Зінкевич. — У бюджеті не вистачає коштів, бо минулий рік був складний. Борги на „Львівелектротрансі“ виникли також через те, що на підприємстві не вміють правильно рахувати пільговиків, яких возять у трамваях та тролейбусах. Працюють за застарілими формулами… Для підрахунку навіть купували системи й модулі, але ними ніхто не користувався».

Схожі новини

Популярне за добу

Популярне за тиждень