Передплата 2024 «Добра кухня»

“Один вокзал великий, другий — у донавантаження”

Уряд планує віддати у концесію шість українських двірців

Ідея передачі в концесію інфраструктурних об'єктів не полишає голови українських урядовців. У допандемійний період у Кабміні розглядали можливість передачі в концесію чотирьох українських аеропортів, зокрема львівського. Однак тепер про ці плани вже не згадують. Натомість вирішили «концесіонувати» залізничні вокзали.

Шість українських вокзалів зараз готуються до концесії, включаючи київський і львівський. Про це повідомив міністр інфраструктури України Владислав Криклій в інтерв'ю РБК-Україна.

«Ми дійшли висновку, що великі вокзали, які є свого роду магнітами, будемо у концесії передавати не поодинці, а таким собі набором, — розповів високопосадовець. — Це буде, найімовірніше, як нам рекомендує наш партнер Світовий банк, IFC (Міжнародна фінансова корпорація), у форматі 1+1: тобто один великий вокзал і один менший. Тоді зможемо знаходити стратегічного концесіонера, який зацікавлений у великому вокзалі. Маленький йому буде у донавантаження».

За словами Криклія, у разі такої концесії вокзали зможуть розвиватися, ставати торговельно-розважальними зонованими комплексами, які забезпечать пасажирів усіма сервісами та зручностями. Крім того, надходження від цих вокзалів стануть прозорими, а концесіонер «оптимізує» кількість працівників. Тоді, мовляв, вокзали перестануть бути збитковими…

Зокрема, київський вокзал планують запустити в концесію разом із вінницьким. А львівський двірець, швидше за все, піде «у парі» з Чопом. Серед інших вокзалів, які планують віддати у концесію, — двірці у Миколаєві, Дніпрі й Харкові.