Білоруський «МАЗ» демпінгує, а український «Електрон» дискримінують
Концерн «Електрон» звернувся до уряду щодо тендеру на закупівлю ста автобусів для Львова
Львівський концерн «Електрон» відреагував на заклик міського голови Львова Андрія Садового до громадськості — висловити свою думку щодо закупівлі ста нових автобусів у білоруської компанії «МАЗ». «Електрон» також є учасником тендеру за проєктом «Міський громадський транспорт в Україні», який має фінансуватися за кошти кредиту Європейського інвестиційного банку.
Львівський «Електрон» подав на тендер пропозицію з виробництва автобусів нового покоління марки А185, які серійно виготовляють із 2016 року. Ці автобуси дещо дорожчі, але їхня ціна, кажуть на підприємстві, виправдана економічною ефективністю в експлуатації. У львівських автобусах застосовано низку новітніх конструкторських рішень. Крім того, там є 9 сидінь для людей з інвалідністю, а в автобусі «МАЗ» — тільки два такі сидіння. Львів’яни застосовують американські двигуни, які у світовому рейтингу є найкращими у своєму класі, мають найнижчу витрату пального. «Автобуси А185 „Електрон“ за їхнім технічним рівнем слід порівнювати із сучасними автобусами виробництва таких фірм, як MAN, MERSEDES, а не МАЗ-203, що належить до попереднього покоління», — йдеться у повідомленні львівського концерну.
У прес-службі «Електрону» економічне підґрунтя тендеру пояснили так: «МАЗ» — це держпідприємство, яке субсидується держбюджетом Білорусі, має податкові пільги у своїй країні. «МАЗ» активно продає автобуси в Україні й не сплачує мита під час ввезення, тому що досі діє угода про вільну торгівлю у рамках СНД (віртуальної співдружності держав, які утворилися після розпаду Радянського Союзу). Також є низка інших преференцій для білоруського автобусовиробника. Незважаючи на це, «МАЗ» є хронічно збитковим… Усе це свідчить про те, що білоруські виробники застосовують демпінг — занижене ціноутворення на ринку України. Водночас білоруський ринок транспорту повністю закритий для українських виробників: діє сувора законодавча заборона імпорту продукції, аналоги якої виробляються в Білорусі".
«У разі замовлення продукції в українського виробника податки сплачуються в Україні, а в іноземного — кошти працюють на розвиток іншої держави, — аргументує „Електрон“. — Так, за цим контрактом українське підприємство сплатило би понад 100 млн. грн. податків до місцевого та державного бюджетів України, і понад 200 працівників мали б зайнятість і зарплату протягом року».
У зверненні до Верховної Ради та уряду концерн «Електрон» виступає за створення рівних, не дискримінаційних умов для всіх учасників публічних закупівель і пропонує внести відповідні зміни до законодавства. Ці пропозиції «Електрон» вже давно надав ВР та уряду, і вони вже тривалий час очікують розгляду…
Коментар «Електрону» та відповідний пост міського голови Андрія Садового зібрали у соцмережах сотні коментарів. Основна їхня думка така: «Тільки „Електрон“! Львів має свій завод. Для чого купувати автобуси в Білорусі? Хай бацька сам катається на своїх автобусах!».