Передплата 2024 ВЗ

Білоруський «МАЗ» демпінгує, а український «Електрон» дискримінують

Концерн «Електрон» звернувся до уряду щодо тендеру на закупівлю ста автобусів для Львова

Львівський концерн «Електрон» відреагував на заклик міського голови Львова Андрія Садового до громадськості — висловити свою думку щодо закупівлі ста нових автобусів у білоруської компанії «МАЗ». «Електрон» також є учасником тендеру за проєктом «Міський громадський транспорт в Україні», який має фінансуватися за кошти кредиту Європейського інвестиційного банку.

Львівський «Елек­трон» подав на тен­дер пропозицію з виробництва автобу­сів нового покоління мар­ки А185, які серійно виго­товляють із 2016 року. Ці автобуси дещо дорож­чі, але їхня ціна, кажуть на підприємстві, виправ­дана економічною ефек­тивністю в експлуатації. У львівських автобусах за­стосовано низку новітніх конструкторських рішень. Крім того, там є 9 сидінь для людей з інвалідністю, а в автобусі «МАЗ» — тільки два такі сидіння. Львів’яни застосовують американ­ські двигуни, які у світово­му рейтингу є найкращи­ми у своєму класі, мають найнижчу витрату пально­го. «Автобуси А185 „Елек­трон“ за їхнім технічним рівнем слід порівнювати із сучасними автобусами виробництва таких фірм, як MAN, MERSEDES, а не МАЗ-203, що належить до попереднього покоління», — йдеться у повідомленні львівського концерну.

У прес-службі «Елек­трону» економічне підґрун­тя тендеру пояснили так: «МАЗ» — це держпідпри­ємство, яке субсидуєть­ся держбюджетом Білору­сі, має податкові пільги у своїй країні. «МАЗ» активно продає автобуси в Украї­ні й не сплачує мита під час ввезення, тому що досі діє угода про вільну торгівлю у рамках СНД (віртуальної співдружності держав, які утворилися після розпаду Радянського Союзу). Також є низка інших преференцій для білоруського автобусо­виробника. Незважаючи на це, «МАЗ» є хронічно збит­ковим… Усе це свідчить про те, що білоруські виробни­ки застосовують демпінг — занижене ціноутворення на ринку України. Водночас бі­лоруський ринок транспор­ту повністю закритий для українських виробників: діє сувора законодавча забо­рона імпорту продукції, ана­логи якої виробляються в Білорусі".

«У разі замовлення про­дукції в українського ви­робника податки спла­чуються в Україні, а в іноземного — кошти пра­цюють на розвиток іншої держави, — аргументує „Електрон“. — Так, за цим контрактом українське під­приємство сплатило би по­над 100 млн. грн. податків до місцевого та державно­го бюджетів України, і по­над 200 працівників мали б зайнятість і зарплату про­тягом року».

У зверненні до Верхо­вної Ради та уряду кон­церн «Електрон» висту­пає за створення рівних, не дискримінаційних умов для всіх учасників публічних за­купівель і пропонує вне­сти відповідні зміни до за­конодавства. Ці пропозиції «Електрон» вже давно на­дав ВР та уряду, і вони вже тривалий час очікують роз­гляду…

Коментар «Електрону» та відповідний пост місько­го голови Андрія Садового зібрали у соцмережах сотні коментарів. Основна їхня думка така: «Тільки „Елек­трон“! Львів має свій завод. Для чого купувати автобуси в Білорусі? Хай бацька сам катається на своїх автобу­сах!».

Схожі новини