Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Вчені створили робота, який на 90% складається із води

• 12.12.2020, 13:35

Група науковців з Північно-Західного університету за штату Іллінойс, США, заявила про розробку першого у своєму роді матеріалу, що діє як м'який робот

Про це повідомили на сайті університету, а дослідження опублікували у науковому журналі Science Robotics.

Крихітний робот розміром усього у сантиметр та на 90% складається з води. Науковці кажуть, що надихалися під час його створення морськими істотами, тож і діє він як справжній живий організм.

Зокрема такий робот може «ходити» зі швидкістю людини, перекочуватись, підіймати й транспортувати предмети, видиратися на височини та навіть танцювати брейк-данс (щоб позбутись вантажу).

Автори дослідження зазначають, що робот рухається без складного обладнання, гідравліки чи електрики. Він активується світлом і рухається у напрямку зовнішнього обертового магнітного поля.

Дослідники зазначають, що секрет точності та відносно швидких рухів робота полягає в його наповненій водою структурі та вбудованому скелеті з феромагнітних нікелевих ниток. М'яка частина робота ㅡ це молекулярно спроєктована мережа з частинами, які дозволяють йому реагувати на світло, утримувати або випускати воду назовні.

Науковці використали хімічний синтез для того, щоб робот реагував на світло. Під впливом світла молекули робота стають гідрофобними (тобто відштовхують воду).

Це дозволяє роботу рухатись, змінюючи положення кінцівок. Коли світло вимикається, молекули повертаються до початкового стану, і робот стає плоским. Але, як зазначають дослідники, він готовий у будь-який час до нового циклу активності під магнітним полем.