Передплата 2024 «Добра кухня»

Вчені знайшли загублену ланку еволюції: химерну істоту з п'ятьма очима

• 06.11.2020, 10:55

Палеонтологи виявили скам'янілі рештки тварини, яка жила близько 520 млн. років тому. Істота з п'ятьма очима мала ознаки як сучасних членистоногих, так і їх найдавніших предків

На думку вчених, викопний вид під назвою кілінксія (Kylinxia) може вважатися «загубленою ланкою» в еволюції, пише журнал Nature. Знахідку зробили в південно-західній китайській провінції Юньнань.

Дослідники підкреслили, що це одні з найбільш добре збережених скам'янілостей тварин кембрійського періоду. Завдяки особливим умовам поховання палеонтологам вдалося розглянути безліч деталей, наприклад, нервову тканину, очі та травну систему.

Палеонтологи пояснили, що кілінксія зібрала в собі морфологічні ознаки різних тварин. Як і в сучасних членистоногих, у неї наявні твердий панцир, сегментоване тіло та ноги із суглобами. Детальне анатомічне дослідження скам'янілостей показало, що характерні відростки на тілі тварини були схожі на маленькі придатки у хеліцерових (група, що охоплює морських павуків і павукоподібних) і жалких (зокрема мурах, ос, бджіл і джмелів).