Передплатити Підтримати

Україна опинилися у ТОПі країн, про які цьогоріч найчастіше брехали

2020-й рік, за всіма показниками виявився поганим для об'єктивної реальності

Імпічмент президента США Дональда Трампа, пандемія коронавірусу і протести руху Black Lives Matter стали подіями, які супроводжувалися великою кількістю дезінформації в інтернеті, пише New York Times.

За даними компанії Zignal Labs, яка займається відстеженням дезінформації, головні теми, про які брехали в мережі цього року, були майже незмінними.

Найбільше потерпів фінансист й мільярдер Джордж Сорос. В 2020 році його часто атакували за допомогою теорій змови правого ухилу. Тому неправдивих історій про нього було найбільше. З 2,6 мільйонів згадок про нього за поточний рік, 1,1 мільйон були фальшивими. А це більше 45%.

На другому місці опинилася Україна. Пік згадок про неї припав на період проведення процедур, пов'язаних з імпічментом Дональда Трампа в США. Окрім України в цей час також в мережі часто вживали різні терміни, такі як «тіньова держава». Як пише New York Times, 34% з 9,2 мільйонів згадок про Україну були позначені як дезінформація.

На третьому місці — вигадки про загрози голосування поштою на президентських виборах в США. Їх підживлювали ЗМІ правого ухилу і сам американський президент. Більше 20% згадок про голосування поштою в 2020 році були брехнею, про що свідчить аналіз Zignal Labs. Розповіді на цю тему часто були переповнені такими словами, як «шахрайство» і «афера».

Читайте також: Рестарт «Українагейту», або як Україна знову потрапила у тенета політики США

В десятці тем для дезінформації в 2020 році ще опинилися біологічна зброя (24,2% згадок були неправдою), «антифа» (19,4% повідомлень — неправда), Джо Байден і заклики позбавити поліцію фінансування (14,2%), гідроксихлорокін (9,2%), вакцини (8,2%), головний епідеміолог США Ентоні Фаучі (3,2%), а також маски (0,8%). Компанія Zignal Labs збирає свої дані з соціальних мереж, таких як Facebook, Instagram і Reddit, а також з газет і стенограм телевізійних ефірів. Аналітики компанії здебільшого зосереджуються на темах, пов'язаних з виборами в США і пандемією Covid-19.

Видання зазначає, що це не точний підрахунок всіх фальшивих повідомлень в медіа-просторі. Однак, аналіз компанії дає можливість в цілому уявити картинку, яку брехню поширюють найчастіше.