Львів першим в Україні закриє дорогу дизельним автівкам?
У Ратуші кажуть, спершу ідею мають затвердити на державному рівні: ані виконком, ані міські депутати не мають на це повноважень
Аби наше місто стало чистішим, у мерії готові до 2030 року заборонити в’їзд до Львова автівок із дизельними двигунами. У ЛМР ухвалили програму, яка передбачає низку заходів щодо поліпшення якості повітря. Один з пунктів програми — закрити в’їзд автомобілям із дизельними двигунами.
Уже кілька років поспіль у світі точаться дискусії між екологами: чи справді дизельні автівки забруднюють повітря? Нарешті 2017 року німецькі вчені дійшли висновку: так, забруднюють, і то значно більше, ніж бензинові автомобілі. У Німеччині почали активну кампанію проти дизельних «залізних коней». Новоспечених власників таких автомобілів навіть запитували, чи усвідомлюють вони рівень шкоди для довкілля від дизельних автівок… Нарешті, один із великих виробників дизельних авто заявив: із 2026 року таких машин вже не випускатиме. В’їзд дизельних автомобілів уже нині частково обмежений у багатьох європейських містах, зокрема у Римі, Парижі, Барселоні і у кількох десятках міст Німеччини.
Як пояснила «ВЗ» начальниця управління екології та природних ресурсів ЛМР Олександра Сладкова, плани львівської мерії щодо «дизелів» не можна повноцінно реалізувати без змін до законодавства. «Наразі це неможливо, — пояснила чиновниця. — Утім, такі зміни в наше законодавство можуть внести, оскільки частина європейських країн теж таке практикують. Але поки що ні виконком, ні міська рада не мають повноважень, аби заборонити в’їзд до Львова небезпечних для довкілля автівок».
«Заборона в’їзду до міста обласного значення авто з дизельними двигунами — хороша ініціатива, — вважає еколог Віктор Чепурний. — Бо повітря і справді псується від таких автомобілів. І це вже доведено науково. Проте є нюанс. Такі авто будуть їздити через інші населені пункти і теж їх забруднюватимуть. А там що, не люди живуть? Треба подумати, як мінімізувати шкідливий вплив дизелів всюди, а не лише у місті Лева».
Уже з наступного року на окремі перехрестя Львова, де зафіксовано високий рівень забруднення, заборонять в’їзд вантажівок. Також на тих перехрестях обмежать рух транспорту, який не відповідає визначеному євростандарту екобезпеки. Зокрема, під обмеження потраплять автівки, випущені до 1991 року. У вищезгаданій програмі також прописані рекомендації щодо громадського транспорту. Зокрема, планується відмовляти перевізникам, технічний стан автобусів яких не відповідає стандартам щодо викидів. Нова вимога — найближчими роками усі міські автобуси мають бути обладнані каталітичними нейтралізаторами викидів.