Передплатити Підтримати

Львів першим в Україні закриє дорогу дизельним автівкам?

У Ратуші кажуть, спершу ідею мають затвердити на державному рівні: ані виконком, ані міські депутати не мають на це повноважень

Аби наше місто стало чистішим, у мерії готові до 2030 року заборонити в’їзд до Львова автівок із дизельними двигунами. У ЛМР ухвалили програму, яка передбачає низку заходів щодо поліпшення якості повітря. Один з пунктів програми — закрити в’їзд автомобілям із дизельними двигунами.

Уже кілька років поспіль у світі то­чаться дискусії між екологами: чи справді дизельні автівки забрудню­ють повітря? Нарешті 2017 року німець­кі вчені дійшли висновку: так, забруд­нюють, і то значно більше, ніж бензинові автомобілі. У Німеччині почали активну кампанію проти дизельних «залізних ко­ней». Новоспечених власників таких ав­томобілів навіть запитували, чи усвідом­люють вони рівень шкоди для довкілля від дизельних автівок… Нарешті, один із великих виробників дизельних авто за­явив: із 2026 року таких машин вже не випускатиме. В’їзд дизельних автомо­білів уже нині частково обмежений у ба­гатьох європейських містах, зокрема у Римі, Парижі, Барселоні і у кількох десят­ках міст Німеччини.

Як пояснила «ВЗ» начальни­ця управління екології та природних ресурсів ЛМР Олександра Сладкова, плани львівської мерії щодо «дизелів» не можна повноцінно реалізувати без змін до законодавства. «Наразі це неможли­во, — пояснила чиновниця. — Утім, такі зміни в наше законодавство можуть вне­сти, оскільки частина європейських країн теж таке практикують. Але поки що ні ви­конком, ні міська рада не мають повно­важень, аби заборонити в’їзд до Львова небезпечних для довкілля автівок».

«Заборона в’їзду до міста обласно­го значення авто з дизельними двигуна­ми — хороша ініціатива, — вважає еколог Віктор Чепурний. — Бо повітря і справ­ді псується від таких автомобілів. І це вже доведено науково. Проте є нюанс. Такі авто будуть їздити через інші насе­лені пункти і теж їх забруднюватимуть. А там що, не люди живуть? Треба подума­ти, як мінімізувати шкідливий вплив ди­зелів всюди, а не лише у місті Лева».

Уже з наступного року на окремі пе­рехрестя Львова, де зафіксовано висо­кий рівень забруднення, заборонять в’їзд вантажівок. Також на тих перехрестях об­межать рух транспорту, який не відпові­дає визначеному євростандарту екобез­пеки. Зокрема, під обмеження потраплять автівки, випущені до 1991 року. У вищез­гаданій програмі також прописані реко­мендації щодо громадського транспорту. Зокрема, планується відмовляти пере­візникам, технічний стан автобусів яких не відповідає стандартам щодо викидів. Нова вимога — найближчими роками усі міські автобуси мають бути обладнані ка­талітичними нейтралізаторами викидів.