Передплатити Підтримати

Агіток на гарному папері не буде, кампанія може бути зірвана – КВУ

Через помилки у новому Виборчому кодексі, кандидати у депутати не зможуть себе рекламувати

Новий Виборчий кодекс забороняє кандидатам розповсюджувати агітматеріали вартістю понад 1,02 гривень. Ця помилка в кодексі може зірвати проведення агіткампанії. Про це голова Комітету виборців України Олексій Кошель повідомив під час пресконференції.

За словами Кошеля, вже 15 вересня, з’являться перші кандидати на місцевих виборах, які не зможуть вести повноцінну агітаційну кампанію. Причина цьому — груба помилка, яка була закладена в Виборчий кодекс.

«Зокрема ч.6 ст. 57 (це обмеження щодо ведення передвиборної агітації), яка передбачає, що вартість агітаційних матеріалів не повинна перевищувати 6% від неоподатковуваного мінімуму. Законодавець просто переплутав неоподатковуваний мінімум, який на сьогодні становить 17 грн, і прожитковий мінімум, який становить 2189 грн», — заявив голова КВУ.

Через допущену депутатами помилку, кандидати опинилися в ситуації, коли вони не можуть витрачати на агітаційні матеріали більш ніж 1,02 грн.

В статті надано широкий перелік того, що є агітаційними матеріалами. Це і плакати, і сірники, і шарфи, й навіть флешки.

Комітет виборців України закликає Верховну Раду вже на наступному пленарному тижні виправити технічну помилку в кодексі. КВУ радить встановити вартість агітматеріалів на рівні 15−20 грн, та застерігає від встановлення ліміту на рівні 65 грн, який, судячи з усього, прагнули спершу встановити нардепи.