Передплатити Підтримати

Євроблях побільшає: в Україну можуть хлинути дешеві дизельні авто – експерти

В Євросоюзі почали діяти нові правила, які стосуються автомобільних викидів

В Україну можуть знову завезти партії дешевих європейських автомобілів, як це вже відбувалося кілька років тому після «дизельгейту». Йдеться про абсолютно нові машини, від яких країни ЄС відмовилися з екологічних міркувань. Таку думку висловили аналітики AUTO-Consulting

«Після „дизельгейту“ в ЄС перестали довіряти даним, які автомобільні виробники самі вписують у технічні характеристики. Це стосується і шкідливих викидів, і середнього споживання пального. Саме тому кілька років тому були запроваджені нові тести WLTP <…> До такого нововведення були готові не всі автовиробники. Тому деякі з них отримали можливість доопрацювати конструкції двигунів і систем очищення шкідливих викидів, щоб привести їх у відповідність до критеріїв WLTP. Або виключити зі свого модельного ряду ті моделі, які вдосконалити не можна. З цієї причини ми спостерігаємо, як один за одним виробники відмовляються від подальшого виробництва цілком успішної модифікації з потужними дизельними моторами, хоча конвеєрне життя самої моделі ще не скінчилося», — пояснили автоексперти.

1 вересня перехідний період закінчився, і виконавчу владу ЄС наділили повноваженнями перевіряти авто на відповідність нормам шкідливих викидів. Причому робити це можна у всіх 27 країнах Євросоюзу.

«Якщо щось не так, то Єврокомісія отримала право видавати накази про відкликання „брудних“ авто з ринку країни-члена ЄС. А також про накладення штрафів на автовиробників розміром 30 тисяч євро. І це сума — за кожен „брудний“ транспортний засіб. Тобто, штрафи величезні, по суті рівнозначні ціні автомобіля. Але і це не все. Покупці таких авто вправі розраховувати на компенсації від автомобільних виробників. Що стане для останніх ще однією серйозною статтею витрат. І щоб не потрапити під штрафи, перед 1 вересня деякі компанії вважали за краще просто згорнути випуск модифікацій, у яких були граничні показники шкідливих викидів», — зазначають аналітики.

За їхніми прогнозами, «брудні» автомобілі з ДВС, які відкличуть або заборонять до експлуатації на території ЄС, можуть потрапити в Україну.

«Не виключено, що спрацює така ж схема, що і з „дизельгейтними“ автомобілями. В Україні норми шкідливих викидів, у порівнянні з країнами ЄС, можна назвати щадними. Так що у нас з імпортом таких автомобілів не буде ніяких проблем», — вважають експерти.

Втім, не виключено, що через величезні збитки автовиробників на тлі коронакризи різкого зниження цін на такі автомобілі може і не статися, додають аналітики.