Із кийками та газовими балонами: у поїздах з’явилась воєнізована охорона
Наразі охоронці супроводжуватимуть 10 міжрегіональних потягів, у тому числі 91/92 - Львів-Київ
Першим пасажирським потягом, у якому з’явилась пара охоронців, став Київ-Маріуполь. Саме у цьому поїзді 31 липня уродженець Запоріжжя намагався зґвалтувати і жорстоко побив жінку, яка їхала разом з сином. Цей випадок набув розголосу і переріс у своєрідний флешмоб, у якому жінки розповідали свої історії про агресію та домагання у поїздах.
Відтак Укрзалізниця з 25 серпня розпочала пілотний проєкт із охорони пасажирських поїздів у русі — силами працівників воєнізованої охорони компанії.
На першому етапі працівники воєнізованої охорони Укрзалізниці супроводжуватимуть 10 пасажирських поїздів. Серед них потяги № 49/50 Київ — Трускавець та № 92/91 Львів — Київ. На сьогодні до охорони пасажирських потягів залучено до 40 співробітників воєнізованої охорони щоденно. Для охоронців відведено спеціальне місце у потязі, але кожних дві години вони ходитимуть вагонами. Вогнепальної зброї працівники воєнізованої охорони при собі не матимуть, лише кийки та газові балончики. Кожен охоронець матиме при собі відеофіксатор — на зразок тих, що мають працівники поліції.
Крім того, в Укрзалізниці обіцяють поступово оснащувати вагони камерами відеофіксації. «Наявність камер — одна із вимог до нових вагонів, які ми замовляємо у заводу-виробника, а також їх встановлюємо при кожному капітально-відновлювальному ремонті. Зокрема, цьогоріч заплановано модернізувати 29 вагонів і вже придбали 18 нових», — каже в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.
А тим часом…
«Укрзалізниця», якою з січня керували лише «в.о» нарешті отримала нового голову правління. Ним став голова наглядової ради аеропорту «Бориспіль» Володимир Жмак. Він юрист за освітою, але його резюме вражає «багатопрофільністю». За свої 56 років Жмак встиг попрацювати і у юридичній компанії (був керуючим партнером), і у «Київстарі», і в нафтовому бізнесі (був президентом «ТНК-Україна», а потім «РН-Україна»). У 2015 році перейшов на роботу в Одеську ОДА. Був заступником Саакашвілі. У 2019 році «приземлився» у Борисполі. Тепер щонайменше на три роки очолить «Укрзалізницю». До речі, якщо голову правління звільнять раніше, ніж це передбачено у контракті, йому повинні будуть заплатити чималу компенсацію. Євген Кравцов начебто отримав компенсацію у розмірі річного окладу…