Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Науковці створили детальну 3D-карту Всесвіту: виявилося, що він не нескінченний

• 27.07.2020, 20:36

Астрофізики випустили найбільшу 3D-карту Всесвіту, яка охоплює час і простір з більшою кількістю деталей, ніж будь-коли раніше.

Карта була створена з використанням даних з оптичного телескопа в Нью-Мексико, відзначають дослідники.

Про це повідомляє портал Techno.NV.

Протягом двох десятиліть вчені з усього світу створювали карту, проаналізувавши понад 4 млн галактик і квазарів, створивши відео, яке автор Вілл Персіваль з Університету Ватерлоо в Канаді вважає «повною історією розширення Всесвіту». Вчені стверджують, що частково ця історія полягає в тому, що близько 6 мільярдів років тому розширення Всесвіту почало прискорюватися, і з тих пір воно продовжує прискорюватися.

Створюючи карту, вчені виявили, що поточна загальноприйнята швидкість розширення Всесвіту, постійна Хаббла, приблизно на 10% нижче значення, знайденого на відстані від найближчих галактик.

«Тільки з такими картами, як наша, ви можете точно сказати, що є невідповідність в константі Хаббла», — сказала Єва-Марія Мюллер, провідний аналітик з Оксфордського університету.

Жан-Поль Кнайб, керівник дослідження і астрофізик з Швейцарського федерального технологічного інституту, заявив, що дослідники використовували технологію розширеної спектроскопічної зйомки баріонних коливань і дані для «найбільш точних вимірювань історії розширення в найширшому діапазоні космічного часу».

Щоб створити частину карти, на якій Всесвіт зображено 6 млрд років назад, астрофізики проаналізували найстаріші і, отже, найбільші червоні галактики. Щоб скласти карту за 11 млрд років, вчені використовували квазари, які, незважаючи на велику відстань, сяють надзвичайно яскраво.

Згідно з результатами дослідження Елеонори Ді Валентино з Манчестерського Університету, Алессандро Мельхіоррі з Римського університету Ла Сапієнца і Джозефа Шелка з Паризького інституту астрофізики, реальна щільність матерії у Всесвіті може бути на 5% більше, ніж діючий показник критичної щільності.

Якщо нове дослідження підтвердиться, навіть таке незначне збільшення допустимої щільності матерії підтверджує, що в інфляційній моделі Всесвіту повинна переважати гравітація, а весь простір навколо нас в якийсь час зачинився через його позитивну кривизну, і тепер має сферичну форму.

Автори дослідження пишуть, що їх аналіз реліктового випромінювання і розрахунки позитивної кривизни Всесвіту вірні «більш ніж на 99%».

Змінена кривизна простору означає, що Всесвіт не нескінченний, і ми можемо визначити його розміри. З цього випливає і те, що подорожуючи у Всесвіті в одному напрямку тривалий час ми повернемося до первісної точки.