Передплатити Підтримати

Угорська влада знищує незалежне ЗМІ: 70 журналістів звільнились на знак протесту

Сьогодні, 25 липня 2020 року, середмістя Будапешту заповнено протестувальниками. Причина - понад 70 журналістів та співробітників головного сайту новин в Угорщині Index.hu звільнились та звинуватили оточення президента Віктора Орбана в намаганні знищити чи взяти під контроль видання

Index — останній з основних угорських незалежних ЗМІ, його головного редактора Шабольца Далла звільнили у вівторок. Журналісти заявили, що звільнення було «явним втручанням» та спробою чинити тиск на сайт. Про це розповідає ВВС Україна.

Минулого місяця Шабольц Далл попередив, що «Індекс» перебуває під таким зовнішнім тиском, що це «може знищити ту редакцію, яку ми знаємо».

А 22 червня, він вказав, що редакція вебсайту «під загрозою», а циферблат на «барометрі свободи» на домашній сторінці був позначений як «небезпечний».

У п'ятницю, 24 червня, троє провідних редакторів та понад 70 інших працівників заявили, що припиняють свою роботу там, оскільки голова правління Ласло Бодолай відмовився відновлювати на посаді головного редактора.

Читайте також: «Путін і Орбан активно паплюжили імідж України перед Трампом», — чиновник Держдепу

Побоювання за незалежність Index почало виникати кілька місяців тому, коли про-Орбанський бізнесмен Міклош Василь заволодів 50% акцій фірми, яка контролює грошові потоки Index. Він вже керував провладним мовником TV2, і його розглядали як ключову фігуру у перетворенні іншого угорського вебсайту «Оріго» в провладний ресурс.

Тепер вже колишні журналісти Index сформували групу у Facebook, щоб спробувати продовжити свою роботу.

Довідка

Орбан керував Угорщиною з 1988 до 2002 року, потім його партія Фідес перемогла в 2010 році і з того часу він незмінний керманич країною.