Передплата 2024 «Добрий господар»

Навіть дихання інфікованого є загрозою: вчені приголомшили заявою

• 04.04.2020, 15:55
  • 1 232

Науковці стверджують, що коронавірус здатний потрапляти в повітря через дихання заражених людей і перебувати там до трьох годин

Про це повідомляє Zaxid.net.

Американські науковці схиляються до того, що коронавірус SARS-CoV-2 може потрапити в повітря через дихання інфікованої людини й залишатися там заразним протягом трьох годин, пише «Німецька хвиля» з посиланням на німецький журнал Focus. Разом з тим Всесвітня організація охорони здоров’я неоднозначно ставиться до цих досліджень, але визнає, що у деяких випадках це справді можливо.

Дотепер більшість науковців вважали, що коронавірус SARS-CoV-2, який викликає небезпечну пневмонію COVID-19, передається переважно повітряно-крапельним шляхом. Це означає, що ним можна заразитися від хворого, який чхає або кашляє, або доторкнувшись до поверхні, на яку потрапили крапельки його виділень. Але тепер деякі дослідження свідчать про те, що вірус може передаватися й повітрям, через звичайне дихання.

Такі висновки містяться, зокрема, у матеріалах дослідження американських науковців «Аерозоль і стійкість на поверхні вірусу SARS-CoV-2 у порівнянні з вірусом SARS CoV-1», опублікованого ще 17 березня в науковому журналі The New England Journal of Medicine.

Як зазначили його автори, вірус може потрапляти у повітря в аерозольних крапельках діаметром менш ніж п’ять мікрометрів. Ці крапельки здатні літати в повітрі до трьох годин. Упродовж цього часу віруси, що містяться в них, залишаються заразними.

Крім того, про можливості передачі коронавірусної інфекції цим шляхом попереджала і Національна академія наук США (NAS) в екстреному листі до уряду країни від 1 квітня.

«Доступні на сьогодні результати досліджень свідчать про те, що існує можливість передачі вірусу SARS-CoV-2 через біоаерозолі, вироблені диханням людини», — йдеться в цьому листі.

Читайте також: Чому COVID-19 так швидко поширюється? Дослідники з'ясували механізм зараження

Далі його автори повідомили про те, що недавнє дослідження, проведене медичним центром університету Небраски, підтвердило наявність РНК вірусу в приміщенні, де надавали допомогу хворим коронавірусом. Генетичний матеріал вірусу був знайдений також на одязі, який носив персонал, що обстежував хворих, хоча під час цього обстеження пацієнти не чхали і не кашляли.

Водночас експерти NAS відзначають, що ступінь загрози заразитися коронавірусом через дихання або під час розмови, а також поведінку біоаерозолів, які містять коронавірус, у навколишньому середовищі необхідно досліджувати окремо.

Поки відомо лише, що концентрація вірусу в диханні різних пацієнтів є різною, зазначається в листі NAS.

Тим часом Всесвітня організація охорони здоров’я поки що неоднозначно ставиться до гіпотези про можливу передачу вірусу через біоаерозолі. Наприкінці березня представники ВООЗ заявили, що цей спосіб передачі інфекції «при певних обставинах і в деяких ситуаціях, у яких виникають аерозолі, є ймовірним».

Як приклад такої ситуації експерти ВООЗ назвали інтубацію (медичну маніпуляцію, що полягає у встановленні трубки у тіло крізь природні отвори) важкохворого пацієнта з метою забезпечення його киснем.