Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Сміттєпереробний завод усе-таки буде?

Тендери, кажуть у мерії, виходять на фінішну пряму

Стартує другий етап тендеру на будівництво сміттєпереробного заводу на вулиці Пластовій, 11. За право звести завод змагаються два підприємства (у мерії наразі не кажуть, які саме — таємниця). Обіцяють почати будівництво ще цього року. Чи справді так буде? Побачимо… Про такий завод у Львові говорять з 2016 року, відколи у Грибовичах на сміттєзвалищі сталася пожежа (тоді під завалами опинилися троє рятувальників, одного з екологів досі шукають). У мерії обіцяли почати будівництво ще торік, але віз і нині там…

Завод на Пластовій працюватиме за технологією механіко-біологічної переробки відходів. Це означає відсортовування відходів за допомогою спеціального автоматизованого обладнання (деякі процеси проводитимуться вручну). Цей етап важливий для того, щоб розділити вторинну сировину (скло, метали, полімери, макулатуру, упакування «тетрапак» тощо), з якої згодом формуватимуть товарні партії та відправлятимуть на переробні підприємства. Органічні ж відходи компостуватимуть.

«Сміттєпереробний завод за двозмінної роботи буде розрахований на потужність, яка забезпечить потреби міста — 240 тисяч тонн відходів на рік, — розповів „ВЗ“ директор ЛКП „Зелене місто“ Святослав Євтушенко. — Проєкт передбачає можливість модернізації у випадку збільшення навантаження або введення на заводі додаткової третьої зміни».

«У Європі переробка однієї тонни відходів коштує від 40 до 170 доларів, — повідомив міський голова Львова Андрій Садовий. — Те, що будуємо завод за кошти ЄБРР, Європейського банку реконструкції і розвитку, дозволяє нам нормально та планомірно вибудовувати цей процес, — аби не було навантаження на тарифи для мешканців».

Нагадаємо, кілька років тому мешканці вулиці Пластової протестували проти заводу, бо побоювалися негативного впливу на екологію. Згодом Міністерство екології та природних ресурсів України оприлюднило висновок: сміттєпереробний комплекс на Пластовій не завдаватиме шкоди довкіллю. «Спорудять 24 тунелі закритого типу, контролюватимуть параметри клімату та викиди. Також працюватимуть спеціальні фільтри, що блокуватимуть поширення неприємного запаху», — наголосив Святослав Євтушенко.

Схожі новини