Передплата 2024 «Добра кухня»

Банк забув попередити про комісію? Платитиме штраф

“Футболити” скаржників тепер не вийде: усі звернення громадян вноситимуть у єдину базу

Комерційні банки мають три місяці, аби оприлюднити на своїх сайтах повну інформацію про вартість послуг. Тобто тепер вони повинні вказувати не лише відсоткові ставки, я й комісії та інші платежі. При цьому йдеться не лише про комісію банку, а й про виплати страховим компаніям, нотаріусам, оцінювачам тощо. Такі вимоги ухвалив НБУ, який з нового року виконуватиме функції захисту прав споживачів фінпослуг.

Інформацію про послуги банки повинні надавати у єдиному уніфікованому форматі. «Споживач, зайшовши на вебсайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файл з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики тощо, а також легко порівняти послуги декількох різних банків, — пояснюють в Нацбанку. — Управління захисту споживачів фінансових послуг Національного банку через три місяці почне контролювати дотримання банками цих вимог та здійснювати щоденний моніторинг вебсайтів. За нерозкриття інформації про послуги в повному обсязі передбачені штрафні санкцій від 300 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожен випадок».

Через півроку НБУ перевірятиме також зміст реклами. Відтак обіцянок безвідсоткових кредитів у рекламних роликах та на білбордах більше не буде. Реклама так само має містити «істотні характеристики» банківської послуги, зокрема інформацію про повну вартість, умови отримання послуги і навіть можливі ризики.

Крім того, банки більше не зможуть ігнорувати скарги незадоволений клієнтів. НБУ рекомендує фінансовим установам розробити автоматизовану базу даних, куди вноситиметься вся інформація про звернення громадян. Більше того, банки повинні визначати відповідального працівника за розгляд кожного звернення.

Схожі новини