Передплатити Підтримати

Аварія танкера в Одесі: моряк розповів, чому екіпаж відмовився від евакуації

Зібрати з поверхні води залишки мастила навколо танкера "Делфі" в Одесі можна буде тільки по завершенні шторму.

Тоді ж будуть вирішувати, що робити із судном, ідеться в сюжеті ТСН.

За минулу ніч хвилі просто поклали корабель на правий бік. Вода затопила усі трюми та капітанську рубку з машинним відділенням, а на берег винесла уламки та речі з судна і масні плями пального. «Це жах. Якесь прокляте місце тут — то буксир, то ось цей танкер. Це реально небезпечно», — каже «морж» Дмитро Лібкін.

Евакуйовані з судна моряки до ранку перебували у лікарнях. Найважчий стан був у 60-річного капітана, котрого дістали непритомним. «Був доправлений пацієнт із загальним переохолодженням. Наразі пацієнт почувається задовільно. За вимогою виписаний на амбулаторне лікування», — розповів заступник головного лікаря 11-ї міської лікарні Вадим Стоєв.

Залишається в лікарні лише старший механік. Він каже, що в ту штормову ніч навіть сигнал SOS не було можливості подати — вода потрапила у пальне і двигун заглух, тож зникла електрика. Спочатку втратили один якір, а потім відірвало і допоміжний — танкер став некерованим. «Не було чим, у нас уже знеструмлено все було, не було зв’язку, тільки мобільний. До нас не могли буксири підійти, в них не виходило, вони то загубили кінець буксирувальний, то зірвався він», — розповів урятований моряк Костянтин Михайленко.

Чоловік запевняє, що вантажу, а надто забороненого, на танкері не було. Екіпаж відмовлявся від евакуації, бо це було небезпечно. «В таких умовах важко втриматися. Нам пропонували покинути корабель іще в морі. В сильний шторм ніхто б не вистрибнув за борт, ми відмовилися», — пояснив матрос. Люди на судні погодилися зійти, лише коли хвилі викинули танкер на мілину, а капітанську рубку, де ховалися моряки, почало заливати.

Для порятунку екіпажу задіяли всі екстрені служби. Тепер головна проблема — танкер і масна пляма довкола нього. Рівень забруднення води нафтопродуктами вже перевищив допустимі норми у 160 разів. Виставити захисні буни не дозволяють штормові хвилі, а ще важливо, аби судно не засмоктало в пісок. «Якщо його найближчим часом звідти не приберуть, шторм його поб’є, і тоді це вже буде металобрухт. Зараз є ще шанс викликати плавкран потужний, підняти, відкачати і відтранспортувати до найближчого порту для утилізації», — пояснив співробітник рятувально-водолазної служби Одеси Ігор Ічанський.

Оскільки судновласник не виходять на зв'язок і фактично кинув своє майно напризволяще, прибирати наслідки кораблетрощі хочуть зобов'язати місто. «Було доручно місту прибрати пляжну територію і все, що тут витекло з цього судна. У мене зустрічне запитання до керівників області: а протягом тижня, коли це судно бовталося в морі, чим воно там займалося, що воно перевозило, приходили якісь органи, вони щось від них вимагали, але вони не змогли локалізувати цю ситуацію і довели до того, що судно прибило до берега», — розповів віце-мер Одеси Андрій Котляр.

Поки вирішують долю танкера, на місце кораблетрощі масово йдуть одесити. «Не кожного дня таке бачиш просто. Я вважаю, що це велика екологічна катастрофа. І влітку це дуже сильно відіб’ється, думаю, на туристах негативно», — зізнався мешканець міста Олександр Лук’янов. Поки ж на пляжах поблизу справжнє селфі-паломництво, зокрема й екзотичні фотосесії на піску серед уламків і різкого запаху мазуту.