Передплатити Підтримати

Куди сідати: експерт розповів про найбезпечніші місця в автобусах і маршрутках

Два мільйони пасажирів щодня користуються столичними автобусами і маршрутками. Головна перевага – розгалуженість напрямків. Їх майже дві сотні. В цілому, в столиці курсують 355 автобусів і 135 комунальних маршруток, і це без урахування приватних бусів

Серед мінусів — вік машин, більшості з них вже понад два десятки років. І хоча великі автобуси вважаються одними з найбезпечніших на дорозі, пильності втрачати не варто. Це доводить нещодавня аварія під Києвом.

Про це йдеться на сайті «Сьогодні»

ДТП з автобусами, зокрема, трапляються через перевтому водіїв, розповідає автоексперт Олексій Павловський.

«Молоді хлопці зі здоров'ям туди працювати не йдуть, тому що погані умови праці. Туди йдуть люди похилого віку і, звичайно ж, їх здоров'я просто не витримує роботу цілий день в такому напруженні», — пояснює автоексперт Олексій Павловський.

Журналісти розпитують кондукторів, скільки часу водії пербувають за кермом.

«Всі вихідні вони працюють. Цей тиждень він відпрацював, має відпочивати, а він працює», — каже нам кондуктор.

Самі ж водії про перевтому вважають за краще не говорити — бояться.

«Я про це вам не скажу, у нас робота дуже важка, дуже великий дефіцит водіїв», — відповідає водій.

Але як діяти пасажирам, якщо водієві стало зле? Автоексперт пояснює: важливо правильно вибрати місце в салоні, щоб мінімізувати травми в разі аварії.

«Гармошка», яка з'єднує два салони, — найнебезпечніше місце, бо якщо тут велике скупчення людей, дуже важко втриматися.

Якщо порівнювати з маршруткою, де середина салону — безпечна зона, в автобусі з «гармошкою» центру, навпаки, краще уникати. Де ж найнадійніші місця?

«Ми зійшли з рухомої частини в районі „гармошки“, і вже тут починається безпечна частина. Це друга частина автобуса, і якщо проходити ще далі, в задню частину, то знаходитися там буде найбільш безпечно», — пояснює автоексперт Олексій Павловський.

У передній частині автобуса при зіткненні буде найбільша амортизація, і якщо пасажир не буде триматися руками, він вдариться об сидіння або полетить у вікно, попереджає Павловський.