Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Вчені з’ясували, як один чайний пакетик може «збагатити» організм людини річною дозою мікропластику

• 28.09.2019, 16:58

Дослідники з канадського університету Макгілла виявили, що один чайний пакетик виділяє близько 11,6 мільярда частинок мікропластику, коли його заливають гарячою водою (близько 95 °C).

Як повідомляє Громадське з посиланням на зазначає The Guardian, до води також потрапляє 3,1 мільярда наночастинок пластику.

Згідно з попередніми дослідженнями, опублікованими раніше цього року, людина в середньому за добу з’їдає та вдихає щонайменше 100 тисяч частинок мікропластику. За одне заварювання чайні пакетики виділяють річну дозу мікропластику.

Наразі більшість чайних пакетиків виготовляють з натуральних волокон. Втім пластик досі використовують для герметизації пакетика. А деякі компанії, навпаки, повернулися до пластикового упаковування, яке досліджували науковці.

Пакетики розрізали та занурювали в окріп. Протягом 5 хвилин за допомогою спеціального електронного мікроскопа вчені стежили за виділенням частинок мікропластику.

Дослідники припустили, що причиною виділення великої кількості частинок із пакетика, може бути те, що пластикова упаковка контактувала з окропом. «Харчова» пластмаса може виділяти токсичні речовини, коли нагрівають вище за 40 °C.

Мікропластик — це крихітні частинки пластику (точніше полімеру, основи пластикової маси), які є найбільшим забруднювачем довкілля. Ці частинки мають розмір від 5 мм до 100 нм. Мікропластик вчені вже виявляли в арктичних льодах, водопровідній воді, пилу, кухонній солі, меді та пиві, фекаліях людей і тюленів.