Передплатити

“Думаю лінією, кольором і формою”

У львівській галереї “Мистецький простір” відкрилася виставка художниці Надії Соболевської

Персональна виставка художниці Надії Соболевської «НатурологіАрт — Інша сторона» (галерея «Мистецький простір», ТЦ «Галичина» на ринку «Південний») працюватиме впродовж місяця. Виставка відбувається у рамках XXII Міжнародного пленеру художнього текстилю «Безмежні переплетення». У відкритті експозиції мисткині взяли участь митці з Нідерландів, Польщі, Еквадору, Швеції, Швейцарії, Молдови та Румунії.

Це не перша виставка робіт Надії Соболевської у Львові. Тут вона народилася, жила й навчалася. 1996 року закінчила Львівську національну академію мистецтв за спеціальністю «Моделювання одягу». Соболевська вже давно живе й працює у Варшаві, є членом Польської спілки художників.

У своїх роботах мисткиня поєднує традиції львівської школи та новинки сучасного світового мистецтва. Надія — універсальна художниця: вітраж, кераміка, графіка, витинанки, розпис по склу, на тканині, картини й м'які скульптури з різноманітних матеріалів (шовк, шкіра, льон, вовна, сухі рослини, хутро, скло тощо). «Я мислю живописно, думаю лінією, кольором, формою, композицією, — розповіла Надія Соболевська. — Одразу уявляю образ, який хочу відтворити, а вже тоді переношу його на матеріал. Головне — задум художника, а техніка — лише спосіб вираження його мислення. Постійно вивчаю різні традиційні техніки, але завжди додаю щось своє. Змішую стилі та текстури».

Однією з основних тематичних ліній у творчості Соболевської є образ дерева. «Я не малюю одне дерево життя, я малюю дерева! — розповіла мисткиня. — Це символ людини, її постаті, кровоносної та нервової системи. Це людська структура, що має коріння, яке не вростає у землю, а тягнеться до неба, якщо ми розвиваємося духовно»… На виставці багато робіт, в основу яких закладено цей багатогранний символ. Але на кожній картині образ відкрито з іншого боку, з іншим настроєм та змістом. Наприклад, триптих у чорно-білих кольорах «Рециклінг» символізує відновлення людської нервової системи після хвороби. А у картину з використанням символу дерева «То не сон» художниця перенесла свої болісні емоції, що вирували у жінці під час анексії Криму.

Світлана Кравчук

Ще більше новин від «Високого Замку»?
Долучайтеся до нас у Telegram