Передплата 2024 «Добре здоров’я»

НСЖУ закликала керівництво ATБ скасувати рішення щодо припинення продажів преси в своїх супермаркетах

  • 06.08.2019, 13:40
  • 920

Нещодавно керівництво компанії ATБ вирішило припинити реалізацію преси в своїй мережі супермаркетів.

З цього приводу Національна спілка журналістів України (НСЖУ) виступила із заявою, в якому висловлює стурбованість цим рішенням, так як його наслідки можуть бути дуже негативними для вітчизняних ЗМІ.

«Високий Замок» наводить повністю текст заяви НСЖУ.

«Нещодавно стало відомо про рішення керівництва торгової мережі АТБ припинити продаж друкованої продукції. Цей факт викликає занепокоєння Національної спілки журналістів України та видавців преси, оскільки це ще один серйозний удар по вітчизняних ЗМІ на фоні скорочення традиційних систем розповсюдження преси.

Мережа АТБ має понад тисячу супермаркетів по всій Україні, і продаж в цих магазинах української періодики не лише збагачує асортимент товарів, задовольняє попит покупців, а й виконує соціальну роль донесення інформації до громадян. Таким чином, національна мережа АТБ опосередковано виконує і функцію своєрідної платформи інформаційного простору України, за що видавці і журналісти висловлюють вдячність менеджменту компанії.

Очевидно, що припинення продажу преси в мережі АТБ звузить коло читачів, а отже — призведе до падіння тиражів друкованих ЗМІ, скорочення робочих місць у видавництвах та друкарнях. Такий крок також обмежить права споживачів. Адже людям потрібні не тільки продукти харчування, а й нематеріальна духовна пожива. Очевидно, треба говорити і про інформаційну безпеку держави. Адже без українських ЗМІ вона стає більш вразливою для зовнішньої пропаганди.
На жаль, в реальності немає і державної підтримки ЗМІ, хоча є відповідний Закон України.

НСЖУ веде постійні баталії з Укрпоштою щодо тарифів на передплату та доставку преси, які з року в рік зростають. А тиражі відповідно падають. Попередні звернення НСЖУ з цього приводу до Президента, Прем"єр-Міністра, комітету Верховної Ради з питань свободи слова не досягли бажаного результату. Державної інформаційної політики як не було, так і немає.

Примітно, що у Європейському Союзі, куди Україна стратегічно визначила свій курс, є й інформаційна політика, і державна підтримка преси. Є й розуміння бізнесу. Там не скорочують продаж преси у торгових мережах, а навпаки розширюють його. Наприклад, у сусідній Польщі до мереж, які торгують пресою, долучилась «Бєдронка».

НСЖУ закликає керівництво ATБ переглянути рішення щодо припинення продажу преси, що підтвердить і навіть посилить позитивний імідж національної мережі як соціально-відповідального бізнесу. А керівництво держави закликаємо нарешті виробити державну інформаційну політику та на практиці здійснювати державну підтримку ЗМІ, як це відбувається в країнах Європейського Союзу".

Схожі новини