Передплата 2024 «Добрий господар»

Вчені розробили нанороботів для допомоги у боротьбі з раком

• 26.07.2019, 11:31

Мікроскопічні сфери з металевого магнію здатні доставляти ліки в різні ділянки організму за допомогою зовнішнього управління.

Дослідники з Каліфорнійського технологічного інституту розробили «роботизовані» системи, які можуть переміщатися всередині людського тіла і управлятися ззовні.

Нова розробка вчених з Калтеха дозволяє на крок наблизитися до мрії про нанороботів, що виліковують хвороби зсередини, повідомляє УНІАН.

Нова розробка являє собою мікроскопічні сфери з металевого магнію, покриті тонкими шарами золота і парилена — полімеру, стійкого до перетравлювання людським організмом. Шари залишають круглу частину сфери відкритою, як ілюмінатор. Відкрита частина магнію реагує з рідинами в травному тракті, утворюючи невеликі бульбашки. Потік бульбашок діє як струмінь і просуває сферу вперед, поки вона не стикається з сусідньої тканиною.

Самі по собі магнієві сферичні мікророботи, що здатні масштабуватися, можуть бути цікавими, але не особливо корисними. Щоб перетворити їх із новинки в засіб доставки ліків, вчені внесли деякі зміни.

По-перше, вони впровадили шар ліків між індивідуальною мікросферою і шаром парилена. Потім для захисту мікророботів від агресивного середовища шлунка їх огорнули мікрокапсулами з парафіну. На цьому етапі сфери здатні переносити ліки, але все ще не володіють здатністю доставляти їх у потрібне місце.

Для цього дослідники використовували фотоакустичну комп'ютерну томографію — метод, що задіює імпульси інфрачервоного лазерного світла для аналізу внутрішнього середовища організму. Ці два нововведення дозволили вченим контролювати рух мікросфер по організму і стежити за ними в режимі реального часу.

Таким чином, ці сфери можуть добиратися до пухлин і локально впливати на ракові клітини.