Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Розмороження проекту львівського метро — зі сфери «фентезі»

Так вважає головний архітектор Львова Юліан Чаплінський, а ось депутати підтримали на сесії е-петицію...

Депутати Львівської міської ради погодилися спорудити у місті Лева… метро. На сесії вони більшістю голосів підтримали електронну петицію про розмороження проекту львівської підземки. Електронна петиція на цю тему транспортну тему набрала необхідну кількість голосів, її зареєстрував 29-річний львів’янин Василь Лозовий. «Маю прохання — підтримати цю божевільну, але таку потрібну для міста Лева петицію, — написав автор ідеї на своїй сторінці у соцмережі. — І не треба буде ні трамваїв, ні тролейбусів, ні навіть автомобілів… Це справді те, що потрібно нашому місту».

Так мав би виглядати метрополітен по-львівськи: зі стареньким трамваєм. Це проект, який обговорювали у 80-х роках.
Так мав би виглядати метрополітен по-львівськи: зі стареньким трамваєм. Це проект, який обговорювали у 80-х роках.

Василь Лозовий каже, враховуючи затори та дуже велику кількість громадського та приватного транспорту, варто розморозити проект львівського метрополітену. «Це необхідно насамперед для збереження архітектурного вигляду міста і для безпеки будівель, які занесені до спадщини ЮНЕСКО. Пропоную проект метрополітену, який буде побудований не ближче, ніж за кілометр у радіусі від Львівської міської ради (Ратуші). На мою думку, проект метрополітену має право на життя, враховуючи сучасні технології. Тепер його буде набагато легше прокласти, ніж 25 років тому».

Автор петиції запропонував свій варіант прокладення маршруту метро: «Метро може проходити через парк імені Івана Франка, де може бути перша станція метро „Університет“. Далі буде станція „Цитадель“, далі — район Погулянки, Коновальця, Княгині Ольги, Сихів… І маємо у Львові метрополітен!».

Журналіст «ВЗ» звернулася по коментар до начальника управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради Юліана Чаплінського. Чиновник каже, що розмороження проекту метро неможливе, і що це зі сфери «фентезі». «Ні у схемі сталої мобільності, ні у Генплані Львова не передбачено спорудження метро, — наголосив головний архітектор Львова. — Прокласти метрополітен технічно не можливо. Проте є інший варіант. Львів не використав потенціалу „червоних ліній“, тобто землі загального користування, призначеної для прокладення інженерних і транспортних комунікацій, пішохідних зв'язків, впорядкування, озеленення й освітлення вулиць. Йдеться про залізничну гілку за межами центру. Якщо розвинути її у рамках „червоних ліній“, матимемо міську електричку».

Юліан Чаплінський переконаний, якщо інвестувати у швидкісну електричку (яку суму потрібно наразі не каже. — Авт.), за 50 хвилин можна буде добратися зі Сихова до Підзамче. Така ідея, каже Чаплінський, більш-менш реальна: «червоні лінії» збережено, і не потрібно перекопувати пів-міста.

Начальник управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради Юрій Лукашевський теж не дає гарантії, що голосування міських обранців призведе до того, що за кілька років у місті Лева буде споруджено метрополітен. Каже, голосування депутатів свідчить про те, що експерти нарешті мають більш детальніше вивчити ідею спорудження метро і сказати: реально це чи ні. «Хочуть дізнатися, чи це ідея фікс, чи справді доцільно прокладати метро, — зазначив Лукашевський. — Треба фахово дослідити питання. Крім метро, є варіант прокладення швидкісного трамваю, який би у певних ділянках їздив під землею. Це не означає, що вже буде проект і треба виділяти гроші».

Депутат Львівської міської ради Ігор Телішевський визнав припущення журналістки «ВЗ» про те, що голосування за проект метро є цілком недоречним піаром, оскільки у місті немає на це ні технічної можливості, ні грошей. Каже, депутати голосували лише тому, аби дослідити питання глибше, а раптом це буде перспектива на наступних 40−50 років. Мовляв, у місті і так треба вирішувати проблему з транспортом. «У Львові елементарно не можуть вирішити питання з ремонтом доріг. Одну дорогу реконструюють майже рік, — каже депутат. — Проте треба дивитися у майбутнє. Оскільки люди проголосували за е-петицію про розмороження проекту метро, то ідея має право на життя. Знаємо, як метро будується у Києві, Харкові… За стільки років не можуть добудувати, бо це великі затрати».

Коментар для «ВЗ»

Назарій БРЕЗІЦЬКИЙ, засновник громадської організації «Ідея міста»

Що робити львів'янам до того часу поки збудують у місті метрополітен?
Цю тему досліджую, маю певні ідеї, як розвантажити рух транспорту. За результатами численних досліджень, найбільші тягучки у місті з 8-ї години до 9-ї 30. Спираючись на європейський досвід, установи можуть розпочинати робочий день у різний ранковий час. Електротранспорт і вивільнення центру від приватних авто, спростить життя багатьом. За останні десять років з усіх міських проектів розвитку інфраструктури завершили лише будівництво «Трамваю на Сихів»…

Схожі новини