«Якщо не буде політики, смітники переповнені не будуть»

Міськрада готується вивозити сміття самостійно. Чи дасть собі раду?

Із 1 липня 2019 року Львівська міська рада повертає собі функції вивезення побутового сміття. На послуги з вивезення сміття депутати Львівської міської ради передбачили перевізникам 300 мільйонів гривень компенсації. Щомісяця місто Лева витрачає на це з міської скарбниці плюс-мінус по 25 мільйонів гривень.

Із початку липня роботу кожної сміттєвої машини, обіцяють у мерії, контролюватимуть в режимі онлайн.

Нагадаємо, уже два роки сміття з міста вивозить Львівська ОДА. Почала робити це після «сміттєвої кризи», спричиненої пожежею на Грибовицькому сміттєзвалищі: львівське сміття жоден із районів області не хотів приймати (міський голова Львова Андрій Садовий називав це блокадою на політичному грунті). Міськрада виявилася фактично безпорадною, і лише ЛОДА змогла домовитися про вивезення відходів.

Із початку липня буде змінено умови для чотирьох міських перевізників, які вивозять сміття: кожна машина буде обладнана GPS-навігацією, плюс кожна машина матиме контейнер для розділення відходів — органіки, пластику, скла… Також мерія планує оголосити новий конкурс на перевізників. Кажуть, шукатимуть дешевших і відповідальних.

Як розповів «ВЗ» заступник міського голови Львова з питань безпеки міста Сергій Бабак, 1 липня завершується термін меморандуму між Львівською ОДА та Львівською міською радою про вивезення твердих побутових відходів. Документ вирішили не продовжувати з кількох причин. Перша — ще не призначено нового голову Львівської ОДА, тому немає кому координувати процес вивезення сміття. Друга — зараз мерія на сто відсотків впевнена, що їй вдасться належно вивозити на полігони побутовий непотріб. Куди саме будуть вивозити? Пан Бабак тримає це у таємниці. Мовляв, це секретні домовленості керівництва Львова з меріями інших міст. Бабак запевнив, це будуть полігони Львівщини та сусідніх областей. Тонна львівського сміття на чужих полігонах коштуватиме міському бюджету 700−750 гривень, плюс субвенція на розвиток регіону. Деякі районні центри Львівщини погоджуються брати львівське сміття і за 300 гривень за тонну, але просять доплатити за кожну тонну ще кількасот гривень зверху як соціальний бонус.

«Ми зацікавлені возити сміття на недалекі відстані, аби мінімізувати компенсацію на перевезення», — каже пан Бабак.

Запитала чиновника, чи не повториться історія трирічної давності, коли сміттєві майданчики Львова були завалені сміттям…

«Якщо не буде політики, сміттєві контейнери не будуть переповнені, — відповів Сергій Бабак. — Ми втратили два роки через позицію Львівської ОДА. Можна було підготувати проєкт і карти для спорудження нового полігону в межах області. Бо на Грибовицьке сміттєзвалище сміття приймали не лише зі Львова, а щонайменше зі ще чотирьох районів Львівщини. Але усіх наших розмов на цю тему у ЛОДА не чули».

Директор департаменту розвитку та експлуатації ЖКГ Львівської ОДА Назарій Романчук заперечує, що у «Білому домі» блокували ділянки для нових полігонів. Каже, у Львівській ОДА мали список із сімнадцяти різних площ для майбутніх сміттєвих полігонів, але львівській мерії чомусь жоден варіант не підійшов…

«Якби було бажання туди поїхати, поспілкуватися з людьми, відчути потреби людей, — каже Романчук. — На жаль, львівській мерії було зручніше перекладати проблему на майбутнє. Передали також землю яворівської „Сірки“. Але ця ділянка теж не підійшла».