«Євробачення-2019»: стали відомі переможці першого півфіналу

Представники Австралії, Білорусі, Греції, Ісландії, Кіпру, Сан-Марино, Сербії, Словенії, Чехії та Естонії за підсумками першого півфіналу пройшли в наступний етап конкурсу «Євробачення» в ізраїльському Тель-Авіві.

З 17 країн-учасників першого півфіналу не пройшли в фінал конкурсанти з Бельгії, Угорщини, Грузії, Польщі, Португалії, Фінляндії та Чорногорії, пише «Главком».

Виступи учасників оцінювали журі та глядачі.

Перший півфінал «Євробачення» відбувся ввечері у вівторок у Виставковому центрі Тель-Авіва.

На сцену «Євробачення» після дворічної перерви повернулися світлодіодні екрани. Їх не вистачало минулого року на конкурсі в Лісабоні. Учасники «Євробачення-2019» з лишком заповнили прогалину. Без барвистої графіки навряд чи вдалося б створити ефект польоту над земною кулею співачки з Австралії Кейт Міллер-Хейдке і двох її бек-вокалісток.

Втім, неземна любов не стала темою пісні «Zero Gravity» («Невагомість»). Мова в ній йде про вихід з депресії.

Депресія не загрожує власниці найкрасивіших оголених ніг вечора сербці Невен Божович. Вона пройшла в фінал не дивлячись на зіркові шторми. Великого враження балада «Kruna» («Корона») не справила. Крім зовнішніх даних Невени її перевагою стало виконання на сербській мові. При голосуванні напевно не обійшлося без балканської солідарності. У фіналі ми побачимо і дует зі Словенії. Юні Залу і Гашпар були далеко не єдиними, хто співав під зоряним небом комп'ютерної графіки.

Слова «романтика» точно нема в словнику групи «Hatari». Зі своєю композицією «Ненавісь переможе» (в перекладі з ісландського) цей коктейль з Мерліна Менсона і «Rammstein» напевно шокував тих глядачів, які вчасно не відправили неповнолітніх дітей спати. Інакше вони стали свідками наочної ілюстрації сексуальних практик в стилі БДСМ. Організатори «Євробачення» і на цей раз гнучко підійшли до заборони політичних тем на сцені конкурсу. Сини з заможних ісландських сімей критикують в своїй композиції капіталізм, суспільство споживання і за тиждень з невеликим до виборів в Європарламент пророкують розвал Європи.

Можливо, досвід роботи в лісабонському секс-шопі став би в нагоді і представнику Португалії Конану Осирису. Але, як він розповідав DW: «Не все в світі крутиться навколо сексу. Набагато більше — навколо душі». Журі та глядачі не оцінили його постмодерністську композицію, виконану в дуеті з таким же екстравагантним, як і пісня, танцюристом.

На відміну від Сербії і Словенії солідарність у випадку з представницями Греції Катериною Дуска і Кіпру Тамте Годуадзе зіграла на вирішальній ролі. Катерина продемонструвала не тільки чудові вокальні дані, але виконала цілком сучасну поп-композицію в стилі Кеті Перрі «Better love». У акредитованих на конкурсі журналістів не було сумнівів в тому, що в фіналі ми побачимо і Тамту Годуадзе.

Назва її пісні «Replay» («Повтор») стала промовистою. У музичному плані це ні що інше, як копія «Fuego», з якою виступила представниця Кіпру Єлена Фурейра та посіла друге місце в Лісабоні на «Євробаченні-2018».

Тому набагато цікавіша доля Тамти, цієї грузинської Попелюшки: заміжжя в 14 років, народження дочки, розлучення в 20 років, переїзд до Греції, де спочатку їй доводилося працювати покоївкою, але потім — кар'єра справжньої поп-зірки, грецької Lady Gaga.

У числі інших очікуваних фіналістів «Євробачення-2019» — інді-поп-група з Чехії «Lake Malawi». Публіку вони взяли не тільки сучасним аранжуванням «Friend of a friend», але і шармом. Його було більше, ніж достатньо, і у шведа Віктора Кроне, що виступає за Естонію. І дійсно, який фінал «Євробачення» без шведської поп-музики, на цей раз упакованої в назву «Storm» («Штурм»)?!

А ось несподіваним для багатьох став успіх турка Серхата, що виступає за Сан-Марино, і білоруської Зени. Обидві танцювальні композиції відправляють нас в минуле. «Say Na Na Na» Серхата — в сімдесяті, а «Like it» Зени (сценічне ім'я Зінаінди Купріянович) — в початок нульових років.