Передплата 2024 ВЗ

«Коли місто пізнаване, його ім’я капіталізується для інвестицій»

Журналіст «ВЗ» запитала у начальника управління туризму Львівської міськради Ліну Остапчук, на яких умовах туристичні блогери світу пишуть про столицю Галичини.

«Доступність, настроєвість та чудове співвідношення ціни-якості. Вишукане місто виглядає як традиційна європейська столиця, довершена брукованими вуличками, фестивалями класичної музики та гучними літературними святкуваннями», — так описує туристичні принади міста Лева експерт провідної американської газети The Washington Post. Вперше про Львів пише таке провідне видання світу. Останніми роками до Львова їдуть туристичні блогери, які рекламують місто. Щороку місто Лева входить у топові позиції рейтингів європейських міста і світу, куди варто поїхати на вікенд чи на свята.

Найбільш популярні — ресторанні туристичні блогери. Вони оцінюють місто, як гастрономічний сервіс, де гостям можна випити і закусити. 
Найбільш популярні — ресторанні туристичні блогери. Вони оцінюють місто, як гастрономічний сервіс, де гостям можна випити і закусити. 

Як розповіла «ВЗ» начальник управління туризму Львівської міської ради Ліна Остапчук, туристичні блоги дають Львову більше гостей з усіх куточків світу. «Це своєрідний принцип „сарафанного“ радіо. Якщо один журналіст написав, його колеги бачать рейтинг статті і теж приїжджають, щоб ще краще вивчити місто. Бо Львів — хороше місто для подорожей на будь-який смак. Коли місто пізнаване, його ім’я капіталізується для інвестицій, сюди приїжджають інвестори, які відкривають бізнес, — каже чиновниця. — Отримуємо від туристичних блогерів чимало переваг. Одна з них — широка промоція Львову. Самим містянам теж приємно, що про їх місто знають такі популярні видання, як The Washington Post».

— Нещодавно про Львів написав один з польських туристичних сайтів. На що звертають увагу поляки?

— Польські експерти роблять акцент на емоційних закладах Львова — концептуальних ресторанах та кафе. Кажуть, це додає місту родзинок. Кожен ресторан має свою легенду. Також поляки зазначають, що поляки поважного віку відвідують у Львові Личаківський цвинтар. А ось молодь має інші пріоритети — індивідуальні екскурсії центром. Наші сусіди відзначають і «привітні ціни» в магазинах, сувенірних лавках, кафе. Кажуть, тут можна провести хороший вікенд, бо з Гданська до Львова є прямі авіарейси. Ціни квитків — від 500 до 1200 гривень.

— Напередодні Великодніх свят у Львові гостював блогер із ірландського Дубліна. Який сюжет він готує?

— Це менеджер авіакомпанії Ryаnair. Пише блоги про усі міста, з якими є пряме авіасполучення. Знімав відео про Львів, вивчав львівську кухню та архітектуру, а ще наші традиції. Приїхав якраз перед святами і бачив весь процес приготувань, фарбування писанок, гаївки… Відвідав «Шевченківський гай», сподобалися вишиванки і наша кухня. Очікуємо статті з відгуками, це неабияк престижно.

— На яких умовах працюють міжнародні туристичні блогери? Чи львівська мерія платить з бюджету гроші за промоцію?

— Деякі тревел-блогери чітко нам називають шалені суми у євровалюті, але ми на це не погоджуємося… Їхні бюджети зависокі для промоції львівського туризму. Працюємо за іншою схемою — домовляємося з бізнесом. Готельєри безкоштовно поселяють в себе блогерів, ресторатори задурно годують, власники турфірм показують місто. Відтак блогери із захопленням описують туристичні принади міста Лева і це не коштує надто багато.

Кожен блогер має свою цільову аудиторію — до нас приїжджають саме його читачі. Наприклад, є ресторанні блогери, чи готельні. Є ті, що пишуть про літературу і культуру. Під кожного блогера формуємо окремий тур.

Схожі новини