«Ніколи не продав би портрети мами, доньки й дружини»
У Національному музеї імені Андрея Шептицького відкрилася ювілейна виставка художника Петра Сипняка
Виставки знаного художника Петра Сипняка — завжди очікувана подія для Львова. І до всіх він готується з особливою відповідальністю, бо такий має характер. А цього разу виставка, яка відкрилася у Національному музеї Андрея Шептицького, мабуть, найособливіша, бо присвячена 60-річному ювілею від дня народження Петра Сипняка і 35-річчю його творчої діяльності.
— Те, що у мене аж два ювілеї, — розповів журналістові «ВЗ» Петро Сипняк, — підказала моя дружина. Це вона мій натхненник і безмежна підтримка. Саме Вікторія нагадала, що свої перші роботи я виставив на обласній виставці 35 років тому, коли був студентом ІІ курсу. І відтоді щороку вже робив персональні виставки.
— За яким критерієм відбирали картини для ювілейної виставки?
— Готувався давно і довго. Деякі роботи відкладав і зберігав, бо знав, що покажу їх тільки на 60-річчя. Тут представлено більшість картин, яких люди ще не бачили. Загалом 56 робіт. Дехто запитує, чому не 60. Міг і більше дати, але хотів, щоб картини мали простір і могли дихати. Знаєте, це як одяг на жінці. Припустимо, ви маєте 10 суконь у шафі, але ж не всі будете одягати відразу, щоб показати, скільки їх у вас є.
— Ваші роботи вирізняються серед інших картинами з волами…
— Роблю різні теми, а воли — лише одна з тем. Я не художник однієї теми. Тому на виставці представив і портрети, і пейзажі, і сільські мотиви.
— Чи є серед ваших картин така, яку б ви не продали ніколи?
— Ніколи не продаю портретів мами, дочки, дружини. А ще має значення — куди продати. Якби купував музей і я би знав, що моя картина буде в експозиції, — то із задоволенням, бо її бачитимуть люди. Інша річ — приватні колекції. Хто за зачиненими дверима, крім близьких людей, буде бачити ці роботи? Але у мене ніколи не стоїть питання, щоб продавати картини. Для мене головне — творчість.
Усі фото авторки