Передплата 2024 «Добре здоров’я»

NASA показало нові знімки астероїда Ultima Thule: на них є об’єкти невідомого походження

• 25.02.2019, 14:38

Вчені відзначають, що ці кадри мають кращу якість, аніж попередні. Адже фото зроблені за 6,5 години до максимального зближення апарату з космічним тілом.

Про це пише «Еспресо» із посиланням на Space.com.

Нові фотографії дозволяють детально розглянути поверхню Ultima Thule. Наприклад, на них дослідники виявили круглі освіти і глибокі западини, походження яких поки не змогли пояснити.

«Об'єкти можна назвати дивними. Ймовірно, це кратери, утворені після ударів по поверхні, сублімаційними ямами, обваленнями або чимось зовсім іншим — зараз це питання обговорюється в нашій науковій групі», — заявив Джон Спенсер, заступник головного дослідника проекту New Horizons.

Зображення отримали у роздільній здатності близько 33 метрів на піксель. За словами команди, це кращі знімки високої роздільної здатності, які вони коли-небудь робили за допомогою New Horizons і, можливо, кращі кадри, які вони отримають за всю експедицію.

Нагадаємо, космічний апарат NASA New Horizons пролетів повз Ultima Thule в перші години Нового року, відкривши еру дослідження загадкового пояса Койпера, регіону первинних об'єктів, що містить ключі до розуміння походження Сонячної системи.

Об'єкт (486 958) 2014 MU69, відомий як Ultima Thule («Край світу») — це астероїд з пояса Койпера, розташований за 6,5 мільярда кілометрів від нас. Його вивчення — унікальна робота, адже він є пережитком ранніх днів Сонячної системи і може дати відповіді на питання про її формування.

Про зонд

«Нові обрії» (англ. New Horizons) — міжпланетний космічний зонд, побудований за космічною програмою НАСА «New Frontiers».

Космічний апарат був успішно запущений у 2006 році з головною метою — здійснити пролітне дослідження системи Плутона у 2015 році, і, другорядною метою — здійснити проліт повз один або кілька об'єктів поясу Койпера. Це п'ятий штучний об'єкт, який досяг швидкості, достатньої, щоб залишити Сонячну систему.

Пояс Койпера

Пояс Койпера (англ. Kuiper belt) — область Сонячної системи за орбітою Нептуна (30 астрономічних одниць від Сонця) приблизно до відстані 50 астрономічних одиниць. Пояс Койпера складається в основному з малих тіл, і приблизно в 20 разів ширший і в 20—200 разів масивніший від пояса астероїдів.

Найбільш відомий об'єкт у поясі — Плутон, який спочатку вважався планетою, але був перекласифікований як карликова планета.