Передплата 2024 «Добрий господар»

Наймасштабніша ДТП в історії львівського трамвая: 47 років тому трамвай на Городоцькій забрав життя 26 пасажирів

Причиною наймасштабнішої ДТП в історії львівського трамваю став… сон водія.

47 років тому у місті Лева, на вулиці Городоцькій сталася аварія, яку називають наймасштабнішою в історії львівського трамвая. Водій електротранспорту заснув за кермом, вагон марки Гота (трамвай № 6) врізався в зупинку посеред приїжджої частини, загинуло 26 пасажирів. «Урок» трагедії — зупинки-острівці ліквідували, плюс обмежили швидкість трамваїв на спусках.

Трамвай їхав по вулиці Городоцькій, салон був переповнений. Історики кажуть, поруч з цирком водій задрімав, вагон став некерованим. Коли доїхав до перехрестя вулиць Городоцької-Шевченка — зійшов із рейок, протаранив людей, що стояли на зупинці-острівці. Трамвай врізався в будівлю школи № 11 (сьогодні це Львівська правнича гімназія).

Про аварію повідомив «Голос Америки», але місцева преса не написала про це. Обмежилися лише співчуттям рідним загиблих пасажирів. «Виконком Львівської міської Ради депутатів трудящих висловлює глибоке співчуття рідним і близьким потерпілих при аварії трамваю в м. Львові 10 січня 1972 року. Для розслідування причин аварії, вжиття заходів з посилення безпеки руху міського транспорту та надання допомоги сім’ям потерпілих створена спеціальна комісія», — надруковано у газеті «Вільна Україна» за 11 січня 1972 року.

Як розповів «ВЗ» речник ЛКП «Львівелектротранс» Іван Бондар, за кермом злощасного трамваю була жінка. Суд виніс їй вирок — чотири років тюрми. Каже, Феміда присудила такий малий термін ув'язнення через те, що водій була мамою-одиначкою. «Чи працювала вона знову водієм після терміну — нам не відомо, — каже пан Іван. — Зараз у «Львівелектроранспорті» навіть її імені ніхто не пригадує. Та й про аварію відомі не усі факти. Одна з версій ДТП — водій не заснула за кермом, а перевищила швидкість на ухилі Городоцької. Там швидкість мала бути не більше 15 кілометрів за годину. А водій їхала зі швидкістю 30−40 кілометрів за годину (це теж ймовірно).

За словами Івана Бондара, після аварії «шістки» на смертельному ухилі встановили автоматичне реле, яке фіксувало перевищення швидкості трамвайних вагонів. Також він каже, що кількість жертв аварії, можливо, перебільшена. «Очевидець події, наш колишній інженер (був безпосередньо на місці аварії) говорить, що жертв було орієнтовно 15», — підсумував Іван Бондар.

Фото з архіву «Львівелектротранс»

Схожі новини