Подорожчання маршруток відкладається?

Мер Львова Андрій Садовий запевнив, що тариф у 8 гривень не затвердять, але пенсіонери таки будуть їздити задурно.

Під новорічну ялинку влада поклала львів’янам приємний сюрприз — проїзд у маршрутках Львова до нового року не подорожчає, як це планувалося раніше. Підняття тарифу варто очікувати вже після нового року, і то лише за умови, якщо усі приватні перевізники міста Лева погодяться возити пенсіонерів безкоштовно. Про тариф у 8 гривень не йдеться. Виконком львівської мерії затвердить 6 або 7 гривень за одну поїздку (зараз містяни платять за проїзд у маршрутках 5 гривень). Про це повідомив журналісту «ВЗ» міський голова Львова Андрій Садовий.

Нагадаємо, у листопаді власники приватних маршрутів Львова вимагали від управління транспорту міської ради підвищити ціну до 9 гривень уже з 1 грудня 2018 року. Підстава — подорожчання бензину й запчастин, необхідність збільшити водіям зарплату. Перевізники також виставили мерії ультиматум: або плата за проїзд буде значно вищою, або автобуси їздитимуть лише до 20-ї години. Відбулися громадські слухання, згодом питання вивчали в Антимонопольному комітеті Львівщини…

«Для мене принципово важливо, щоб усі приватні перевізники міста почали возити пенсіонерів безкоштовно, — наголосив мер Львова. — Так виглядає, що приватні власники маршрутів готові на це. Написали нам листа, що погоджуюся з нашими вимогами. Якщо це буде реалізовано, то коригування ціни на проїзд у громадському транспорті буде невеличке. Коли буде підвищено тариф — невідомо. Це питання не стоїть на порядку денному».

Запитую Андрія Садового, чи коректно підвищувати плату за проїзд, якщо сервіс тягне на слабку трійку. Маршрутки надалі старі і брудні, не працюють за графіком. А у негоду пасажирам доводитися чекати на зупинці навіть годину… «У комунальному транспорті якість змінилася, там курсують переважно нові низькопідлогові автобуси, — відповів пан Садовий. — Ми закупили 150 новеньких автобусів. На це місто інвестувало 800 мільйонів гривень. Коли усі ці нові автобуси вийдуть на маршрути — побачимо суттєві зміни. Погоджуюся, що приватникам треба оновлювати автопарк. Але вони нарікають, що не мають для цього фінансових можливостей. Моя пропозиція така — аби у майбутньому левова частка перевезень має належати громаді (комунальна власність). Тоді буде повний контроль. Ми не будемо залежати від приватного перевізника, який працює так, як йому „впаде на голову“ — виїхати вранці на маршрут, чи ні».

Заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради Андрій Білий додав: «У Львові не можна залишати надалі тариф у 5 гривень, бо маршрутки справді зупиняться. Великі обласні центри України (Київ, Харків, Одеса, Дніпро) уже давно їздять по 7−8 гривень. Проте у кожному з цих міст для пенсіонерів введено умови для безкоштовного проїзду. Хтось дозволяє возити по два пільговики пенсійного віку в одній маршрутці, дехто ввів безкоштовні години (не у „час пік“). Свого часу у Львові також були безкоштовні години для пенсійних пасажирів — з 11 до 16-ї. Та цю ініціативу оскаржили в суді і скасували. Тепер львівська мерія не може розглядати цього варіанту. Бо якщо це зробити лише в комунальному транспорті, тоді він буде занадто завантажений».