Передплатити Підтримати

Дванадцять маршрутів — без перевізників

Ці маршрути збиткові, тож їх не хочуть обслуговувати навіть колишні власники.

Управління транспорту Львівської міської ради нарешті провело конкурс і визначило перевізників, які працюватимуть на маршрутах міста. Більшість маршрутів обслуговуватимуть ті самі автотранспорті підприємства, що й раніше: АТП-1 — маршрути № 46, 6а, 5а, 28, 4а, 3а, 29,10,52, 1а, 9, 20, 47а, 2а, 16, 32, 45, «Міра і К» — № 8,33,25,27,11,14,7, АТП-14 630 — № 15,31,23,42,21,44,26, «Фіакр-Львів» — № 39, 41, 17, 24, 34, 13, 22, 43, «Успіх БМ» — № 51,53,38. Але певні маршрути залишилися без перевізників — № 12, 18, 19, 30, 35, 36, 37, 40, 48, 49, 50, 54… За збиткові маршрути не захотіли змагатися навіть ті перевізники, які обслуговували їх роками.

Серед «безхозних» маршрутів є, зокрема, два, які зі Львова курсують до Винників (№ 40 та 36), до аеропорту (№ 48), до Рясне-2 (№ 12, 30, 49, 50), до Бірок (№ 54), до Брюховичів (№ 8, 22). «Дванадцять маршрутів не мають перевізників, — каже заступник начальника управління транспорту Львівської міської ради Ігор Собенко. — Для того й оголошувався конкурс, аби кожен учасник вибирав той лот, який вважає за потрібне. На цих маршрутах не захотіли працювати навіть колишні власники. Напевне, їм це вже не цікаво, бо маршрути — збиткові».

 — А що далі? Невже ці дванадцять маршрутів зникнуть?

 — До середини листопада діють тимчасові договори, і вони будуть їздити. Після цього будемо оголошувати повторний конкурс на ці маршрути. Так передбачено у постанові Кабміну. Або будемо шукати тимчасового перевізника. На жаль, ринок такий, що наразі немає охочих працювати на цих маршрутах. Не вважаю, що вони зникнуть. Може, на деякі з них таки знайдеться перевізник.

Чому так сталося? В умовах конкурсу була вимога — наявність власних автобусів. Якщо транспорту не вистачає, тоді на ці лоти не було охочих, бо знали, що і так програють.

 — Чи правда, що перевізники, які виграли конкурс, тепер можуть самостійно встановлювати тарифи, тобто без рішення виконкому? Принаймні такі побоювання висловлюють громадські активісти.

 — Неправда! Якщо перевізник сам погоджує тариф, то автоматично стає платником ПДВ, як цього вимагає законодавство. В такому випадку доведеться сплачувати 20% ПДВ.

Власники маршрутів надалі мають подати нам у мерію розрахунки нового тарифу, а ми його розглядаємо і погоджуємо на виконкомі. Наприклад, наприкінці вересня вони уже подали проект тарифу — понад вісім гривень. Кажуть, пальне подорожчало, не можна возити пасажирів за 5 гривень. Не знаю, яке рішення ухвалить виконком.

 — В умовах нового конкурсу передбачені штрафні санкції для перевізників…

 — З’являться штрафні санкції (цього не було у попередньому договорі. — Авт.) — за невиконання умов договору: за брудні салони автобуса, «культуру» спілкування водія з пасажиром, за не виїзд на маршрут… Якщо транспорт не вийшов на маршрут, то перевізник зобов’язаний сплатити 1700 гривень. Якщо це повторюється кілька разів поспіль, розмір санкції зросте до 3400 грн.