Передплата 2024 ВЗ

Вчені з’ясували головну причину любові до спиртного

• 28.10.2018, 09:55

Американські неврологи змогли встановити, чому виникає залежність від алкоголю, і що змушує тих, хто «зав'язав», зриватися і знову починати пити навіть після тривалого утримання.

Про висновки фахівців з цього приводу повідомляється в прес-релізі на MedicalXpress, повідомляє medikforum.ru.

У комах, яких спочатку привчили споживати алкоголь, вчені відключали гени, які ймовірно беруть участь у формуванні алкогольної залежності. Таким чином фахівці виявили особливі здібності у гена Notch.

За словами авторів дослідження, даний ген бере участь у дії сигнальної мережі, в якій також задіяний D-2-подібний рецептор, який розпізнає нейромедіатор дофамін, який відповідає за почуття задоволення і саме задоволення. Як відзначили біологи, цей рецептор не тільки викликає у тварини приємні почуття, але також відповідає за пам'ять про досвід. Саме він виявляється відповідальним за формування залежності, переконані вчені.

Вони виявили, що після прийняття спиртного і впливу його складових на Notch в загальній сигнальній системі відбувається заміна однієї амінокислоти, і це в тому числі впливає на D-2-подібний рецептор. Іншими словами, потрапляння алкоголю в організм відразу ж пробуджує пам'ять про відчуття, пов'язані з випивкою.

Вчені відзначили: щоб активізувати пам'ять, людині достатньо одного келиха вина. Якщо після цього припинити випивати, механізм пробудження пам'яті стихне — на таке згасання буде потрібно приблизно годину.