Ультиматум перевізників: або тариф 6,5 гривень, або «вільний графік» роботи

В управлінні транспорту Львівської міської ради заявили, що спершу варто покращити сервіс, а потім просити більшу плату.

Власники приватних маршрутів Львова ошелешили містян своєю вимогою — тариф за проїзд треба збільшити з 5 до 6,5 гривень. Кажуть, насправді йдуть на поступки, бо економічний обгрунтований тариф становить не менше 9 гривень, але погоджуються возити за меншу плату. Підняття плати за проїзд перевізники аргументують ростом цін на бензин та дизель. Подорожчали також запчастини, послуги ремонту.

«Ціни на дизельне пальне невпинно ростуть. Вартість одного літра коливається від 30 до 33,5 грн. За інформацією експертів ринку пального, це ще не межа. Варто очікувати нових стрибків. Основний аргумент учасників ринку пального щодо росту цін — це зростання вартості бареля нафти на світовому ринку», — повідомляють в асоціації перевізників. — У грудні 2017 року, коли у Львові востаннє піднімали ціну на проїзд в маршрутках, економічно обґрунтований тариф на той час становив 6,5 грн. У сьогоднішніх реаліях розрахунковий тариф — більше 9 грн. І це за умови повного відшкодування за пільгові перевезення. Зволікання з боку міської влади щодо перегляду тарифу призведе до краху не тільки приватних перевізників, а й комунального транспорту. Якщо тепер нам не піднімуть тариф, доведеться скорочувати режим роботи автобусів на маршрутах у ранішній, вечірній і, ймовірно, обідній час".

У Львівській міській раді «ВЗ» повідомили, що у мерію ще не надходили нові розрахунки від приватних перевізників (комунальне АТП № 1 не готове працювати з вищим тарифом).

Як розповів журналісту «ВЗ» заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради Андрій Білий, у мерії не підтримують звернення приватних перевізників щодо необхідності підняття тарифу на проїзд та скорочення випуску машин. «Ситуацію потрібно розглядати з позиції усіх сторін, — каже чиновник. — Треба вислухати й пасажирів, у яких безліч претензій та зауважень до якості перевезень. Мешканці незадоволені чистотою в транспорті, технічним станом (машини розвалюються, пошкоджені крісла, відриваються ручки, не їздять по графіку, не випускають на маршрути достатньої кількості машин, хамство водіїв. Також є питання щодо оновлення транспорту. На жаль, приватні перевізники не проводить жодних заходів для покращення якості своєї роботи. Розуміємо, що вартість палива зростає, що необхідно виплачувати заробітну плату, купувати запчастини. Та говорити про підвищення ціни і погрожувати якимось радикальними діями, з огляду на низьку якість роботи є неприпустимим».

Каже, ультиматум приватних перевізників не вирішить питання, а навпаки загострить соціальну напругу. «Мерія на ультиматуми погоджуватись не буде. Лише конструктивна розмова», — підкреслив Андрій Білий.