Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Медики з’ясували, як дієта батька впливає на здоров’я його нащадків

• 03.09.2018, 13:45

Нові дослідження показали, що відсутність білка в дієті майбутнього батька впливає на якість сперми, що може безпосередньо вплинути на довгострокове здоров’я його потомства.

Про це пише Мedical insider.

У дослідженні, проведеному в Університеті Ноттінгема (University of Nottingham), самців мишей годували неякісними продуктами, в результаті чого їх потомство страждало ожирінням з симптомами діабету 2 типу, також у них спостерігалося зниження експресії генів, які регулюють метаболізм жиру. Дослідники опублікували звіт, в якому показано як сперма і насіннєва рідина самців мишей, що харчуються низькобілковою дієтою, можуть впливати на довгострокове метаболічне здоров'я їх потомства. Було багато досліджень, які свідчать про те, що сперма у чоловіків з надмірною вагою, наявністю куріння, надмірним вживанням алкоголю або з діабетом другого типу часто гірша, ніж сперма у здорових чоловіків. Результати дослідження опубліковані в науковому журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Автор дослідження Адам Уоткінс (Adam Watkins) сказав: «Добре відомо, що харчування матері під час вагітності може вплинути на розвиток і здоров'я дитини. Наші дослідження показують, що під час зачаття дієта і здоров'я батька впливають на довгострокове зростання і метаболічне здоров'я його потомства».

Дослідження показало, що самці мишей на низькобілковій дієті виробляють сперму з меншою кількістю хімічних міток на своїй ДНК, які регулюють експресію генів, ніж миші, які харчувалися повноцінно. Дослідники також відзначили, що насіннєва рідина пригнічує запальні та імунологічні реакції материнської матки, необхідні для здорової вагітності. Вчені вважають, що на здоров'я потомства впливає як якість генетичної інформації батька, переданої в спермі при зачатті, так і середовище матки у матері, в якої буде розвиватися ембріон.

Кевін Сінклер (Kevin Sinclair), співавтор дослідження, сказав: «Важливо визнати, що сперматозоїди вносять більше половини генів, які впливають на зачаття ембріона. Під час природного зачаття сперматозоїди, що відкладаються в жіночому репродуктивному тракті, омиваються насіннєвою рідиною, яка сама по собі може впливати на результат вагітності. Наше дослідження показує, що склад насінної рідини може бути змінений за допомогою дієти батька і це також може вплинути на добробут потомства».