Передплата 2024 «Добрий господар»

На що витрачають гроші українські політики: стали відомі цікаві деталі

  • 17.08.2018, 08:39
  • 412

Парламентські партії продовжують купувати рекламу переважно за гроші з державного бюджету.

Про це йдеться в матеріалі «Апострофа».

«В цілому ситуація демонструє низький рівень політичної культури навіть у парламентських партіях. Замість того, щоб пустити бюджетні кошти на розвиток структур на місцях, навчання співробітників, політсили замовляють рекламу. Іншими словами, платники податків дивляться ролики, зняті за свій рахунок. Це підриває саму ідею фінансування партій з держбюджету», — уточнює «Апострофу» генеральний директор КВУ Олексій Кошель.

Так, за підрахунками Комітету виборців України (КВУ), на ці цілі було витрачено лише 46,3 млн грн. Більше половини цієї суми склали витрати партії «Батьківщина» — 24,8 млн грн. Левова частка — 20,8 млн грн — пішла на оплату телереклами і 3,7 млн грн — вуличної реклами. Згідно зі звітом Радикальної партії Олега Ляшка (РПЛ), її витрати на рекламу досягли 6,5 млн грн, з яких 4,7 млн грн «з'їла» телереклама. Агітаційні матеріали в газетах «потягнули» на 950 тис грн, вулична агітація — всього на 102 тис грн. Телереклама партії «Опозиційний блок» (ПРО) обійшлася в 3,2 млн грн, а зовнішня реклама — понад мільйон грн. Витрати провладної партії «Блок Петра Порошенка» (БПП) на рекламу склали 3,1 млн грн (без уточнень). А ось друга партія влади — «Народний фронт» (НФ) — розмістила рекламні матеріали тільки в газетах на майже мільйон грн.

У КВУ уточнюють: «Самопоміч», ПРО, БПП, НФ прорекламували себе виключно за рахунок держави. «Батьківщина» і РПЛ додали на рекламні потреби власні кошти.

Ще однією особливістю стало те, що у витратах провідних політсил з'явилися масові заходи. Фактично партії вступили в президентську кампанію, розкручуючи своїх майбутніх кандидатів шляхом публічних виходів і масованої реклами. Так, в червні «Батьківщина» провела форум-презентацію програми «Новий курс України» свого лідера Юлії Тимошенко.

Згідно партійної декларації, його організація обійшлася партії в 1,25 млн грн, не рахуючи дорогої рекламної кампанії. Тільки оренда виставкового комплексу «КиївЕкспоПлаза» коштувала понад 700 тис грн. На цьому майданчику глава «Батьківщини» і майбутній кандидат в президенти представила план масштабної політреформи. Найбільш резонансна серед ініціатив — перетворення України в парламентську республіку канцлерського типу. «Самопоміч» відбила в звіті більше 870 тис грн в графі великих партзаходів.

«На практиці фігурують суми набагато більше. Приблизно половина витрат на партійні форуми покриваються кешем з тіньових бюджетів. Зазвичай це статті витрат на транспорт, „джинсу“ у ЗМІ, а також представницькі витрати VIP-гостей», — пояснює «Апострофу» політтехнолог Андрій Золотарьов .

Схожі новини