Передплата 2024 «Добра кухня»

Львів купив вживані німецькі трамваї, двері яких не відкриваються на зупинках, — ЗМІ

  • 10.08.2018, 16:58
  • 1 652

При закупівлі вживаних трамваїв у Берліна львівські чиновники не врахували, що двері цього транспорту не зможуть відкритись на деяких львівських зупинках. Тепер слід або перебудовувати зупинки, або різати двері.

Про це пише DW.

Ідею закупівлі німецьких трамваїв львівські чиновники змальовували як ідеальну картину: 30 берлінських вживаних трамваїв після капремонту, з новою електричною начинкою і за вигідною ціною 18 тисяч євро за одиницю. Навіть з вартістю розмитнення, перевезення і переобладнання, що обійшлося б додатково у 24 тисячі євро за одиницю, 30 німецьких вживаних трамваїв коштували б приблизно як один новий трамвай виробництва української корпорації «Електрон». А Львову, де щомісяця стається 600 поламок трамваїв, потрібно оновити хоча би 70 вагонів.

«Це була найкраща пропозиція на той момент. Ці трамваї оснащені кнопками для відкриття дверей, кондиціонером для водія, зв'язком з водієм. Крім нас, в Берліна ці вживані вагони купила Румунія, а також Запоріжжя», — пояснює Андрій Білий, радник міського голови Львова, який курує цей напрямок. Єдину проблему, яку бачили з цими берлінськими трамваями — це те, що машини довелося б переставляти на львівські старі візки через різні колії: у Львові вона вужча, аніж в Німеччині.

Але це виявилось меншим клопотом - більші проблеми виникли наприкінці липня, коли перші трамваї з Берліна прибули до Львова. З'ясувалось, що двері в них відкриваються назовні, а на оновлених зупинках частини маршрутів платформа розташована на рівні першої сходинки трамваю. Таким чином, двері німецьких вагонів можуть просто не відкритись.

Керівник громадської організації «За якісний транспорт» Святослав Товстига переконаний, що чиновники допустили халатність. У міськраді заявили що все під контролем і проблеми немає. Про двері, які відкриваються назовні, знали і раніше. «Ми бачили цю ситуацію в Берліні, і в нас було напрацьоване рішення: коли вони приїхали, я вже мав розмову з представником концерну „Електрон“, вони погодились допомогти нам їх доопрацювати. Обрізати і доставити внизу щітку або резину, що може загинатись. Іншими словами, рішення є», — запевняє радник мера Львова Андрій Білий.

Керівник комунального підприємства «Львівелектротранс» Олег Береза зізнається, що для нього це стало несподіванкою. Трамвайно-тролейбусне господарство Львова він очолив в грудні минулого року, а про партію вагонів з Берліна домовлялися ще за кілька місяців до цього. «Рішення було ще до мене, тому я думав, що там враховано такі речі. Про ці нюанси з дверима я дізнався тільки тепер», — каже він.

Схожі новини