Китайці хочуть побудувати найдовший підводний залізничний тунель у світі

Це не тільки інженерний виклик, але також політичний — тунель має поєднати континентальний Китай з Тайванем


Проект побудови тунелю під морським дном, який зараз обговорюють у Пекіні, є дуже сміливим технічним, але також найбільш контраверсійним задумом світової інфраструктури. Після тривалих літ праці китайські інженери завершують проект тунелю під морським дном довжиною 135 кілометрів, який поєднає Тайвань і Китай — повідомляє «South China Morning Post». Пасажирські і товарні потяги мали б долати відстань від Сіньчу (неподалік Тайбея) до Пінгтангу (острівна провінція Фукен) зі швидкістю 250 кілометрів за годину. Тунель будуть копати на 200-метровій глибині під морським дном, через два тектонічні розлами.

Запланований термін завершення будівництва — 2030 рік. Під питанням, однак, чи дійдуть згоди Китай і Тайвань, аби розпочати грандіозну роботу у 2020 році. На перший погляд, саме цього не станеться, оскільки у Тайвані при владі перебуває Демократична партія поступу, яка захищає незалежність острова.

Цай Інвей, президент Тайваню, запекла противниця «возз’єднання» з Китаєм

Однак Пекін не зважає на труднощі і вже виділяє на проект астрономічні кошти. Сам проект тунелю та витрати на нього були внесені у п’ятилітній план розвитку народного господарства лише два роки тому. У Китаї сподіваються, що чергові вибори у Тайвані виграють сили, близькі до Пекіна, зокрема партія китайських націоналістів Гоміньдан.

Пекін звично розглядає острів своєю втраченою провінцією, яка рано чи пізно буде приєднана до материкового Китаю, навіть якщо для цього потрібно буде застосувати силу.

Стратегічно передбачивши будівництво тунелю, китайці ще 2013 року відкрили у Пінгтанзі вільну економічну зону, аби збільшити торговий оборот з Тайванем.

Щоб оцінити масштаби і темпи китайських планів, зауважимо, що значно коротший тунель під Ла Маншем будували шість років і коштував він 12 мільярдів євро. Американське Товариство Інженерії назвало цей проект одним із семи чудес нового часу. Але у категорії найдовших наразі безсумнівна першість — за японським залізничним тунелем, який поєднує острови Хоккайдо і Хонсю (став до ладу 1998 року). Він завдовжки 54 кілометри (лише 23,3 кілометри проходять під морським дном).

Китайський тунель матиме кілька залізничних колій. Він забезпечуватиме двома вітками двосторонній рух потягів, передбачено також додаткову (запасну) вітку, якою укладатимуть лінію високої напруги, комунікаційні кабелі і аварійні виходи. Він буде також на третину ширшим від європейських, що дозволить потягам розвивати більшу швидкість і перевозити товари більшої ваги. Також проектом передбачено будівництво двох штучних островів у Тайванській протоці, що теж не до вподоби Тайбею.