Українська чорниця, малина та полуниця завоювали ринок в Євросоюзі

Українські фермери в рази збільшили експорт вирощених ними свіжих і заморожених ягід на зовнішні ринки. Їхній ключовий партнер — Європа, де особливо популярні лохина, малина, чорниця і журавлина.


Про це пише журнал Новое Время.

За останні чотири роки експорт української замороженої полуниці збільшився в 4 рази, журавлини та чорниці — майже в 7 разів, а свіжої малини — аж в 316 разів, з 3,4 т в 2014-му до 1 тис. у в 2017 році, підрахували в Ukrainian Berries Association.

Тільки за перші шість місяців 2018 року країна експортувала плодово-ягідної продукції на суму 100 мільйонів доларів, підрахували в асоціації Укрсадпром. Це на 59% більше, ніж за аналогічний період 2017- го.

Основними продуктами в товарній структурі експорту залишаються волоські горіхи (64 млн дол), заморожені ягоди (23 млн дол), яблука і груші (8 млн дол). 60% українського експорту йде до країн Євросоюзу.

У підкоренні Європи місцевим фермерам допомогла девальвація гривні. «Українські ягоди стали конкурентними в ціні», — розповідає Ірина Кухтіна, президент Ukrainian Berries Association. І якщо в 2012—2013 роках країна в основному імпортувала заморожену ягоду (для переробки), то тепер бурхливо розвивається експорт, який вже переріс імпорт за обсягами постачання. При цьому зростає і внутрішнє споживання.