Проект канатної дороги на Високий замок Львова лобіюватиме німецький політолог

Екс-мер німецького Кобленца Йоахім Гофман-Гьотінг допоможе нашим чиновникам здати документи в ЮНЕСКО

Це візуалізація канатної дороги з капсулою для перевезення пасажирів і туристів. Фото з відкритих джерел (Facebook)

Незабаром Львівська міська рада подасть документи в ЮНЕСКО, аби погодити бюрократичні пам’ятко-охоронні нюанси проекту канатної дороги на Високий замок.

Нагадаємо, цю ідею обговорюють, як мінімум, два роки. Канатка має з’єднати Високий замок з центром. Пролягатиме через Підзамче, зокрема через вулицю Богдана Хмельницького. Завдяки «повітряному транспорту» місто Лева збирається не лише у рази покращити туристичний бум, а й вирішити проблему пасажирських перевезень. Замість незручної маршрутки пасажирів з Підзамча перевозитиме спеціальна прозора капсула канатки. Щоб втілити проект у життя, на допомогу львівським чиновникам приїхав

відомий німецький політолог та політик, колишній мер міста Кобленц Йоахім Гофман-Гьотінг. Він не лише консультував чиновників Ратуші у юридично-бюрократичних питаннях, а й на власному прикладі розповів, як канатна дорога прижилася у Кобленці. Обіцяє бути адвокатом Львова у ЮНЕСКО.

«Ідея будівництва канатки з’явилась після звернення активного львів’янина Ярослава Грибальського. Пояснив потребу у такій дорозі тим, що люди з інвалідністю не мають змоги піднятись на Високий замок, — сказав „ВЗ“ начальник управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради Юліан Чаплінський. — Люди з інвалідністю ніколи не були на вершині Високого замку. Тому було розроблено концепцію маршруту від площі Ринок. Це новинка для України, переймаємо іноземний досвід, зокрема німецького міста Кобленц».

Журналіст «ВЗ» зустрілася з Йоахімом Гофманом-Гьотінгом в кафе у центрі, аби запитати про те, що дала його місту канатна дорога, скільки коштує квиток. «Історія прокладення канатної дороги у Кобленці стартувала у 2011

році, коли наше місто приймало міжнародну садову виставку, — каже він. — Тоді постало питання, як через місто і річку перевезти два мільйони гостей. Автобусами було б складно це зробити. Сума інвестицій — 13 мільйонів євро (Юліан Чаплінський запевнив, що львівська канатна дорога буде втричі дешевшою. — Авт.). Це приватні інвестиції. Після виставки був попит на канатну дорогу, тож проект цілком себе виправдав і окупив. Сьогодні квиток на проїзд канатки коштує 10,9 євро. У вартість квитка входить проїзд туди і назад, плюс відвідини фортеці, де прокладена дорога. Річний абонемент — 105 євро. ЮНЕСКО нам продовжило термін експлуатації канатної дороги до 2026 року. За час роботи дороги кількість туристів у нашому місті зросла втричі. Наприклад, до початку роботи дороги наша фортеця мала 100 тисяч відвідувачів у рік. Тепер — 700 тисяч".

Йоахім Гофман-Гьотінг сказав «ВЗ», що спершу місцеві жителі Кобленца у штики сприйняли канатку. Дехто приковував себе ланцюгами до дерев, які мали зрізати для прокладення дороги. Деякі противники проекту заявляли, що канатна дорога закриє вид на одну з базилік міста. Також канатка, начебто, кардинально міняла картину на річку Рейн. Тепер, каже німецький політолог,

90% місцевих раді, що вона є і покращує економіку міста, просять продовжити експлуатацію. Юліан Чаплінський каже, що у Львові теж будуть акції протестів. Шокував інформацією: заради канатної дороги у нас теж доведеться зрізати чимало дерев. Чиновник пообіцяв, що посадять нові дерева, і то значно більше, ніж зріжуть.

Принагідно запитала пана Йоахіма про враження від Львова. Сказав, що вперше тут гостює. Найбільше сподобалася старовинна архітектура. Львівської кави не пив, а ось залюбки смакував чорним чаєм. З гастрономічного сектору Львова пана Йоахіма вразила багата винна карта у львівських ресторанах та м’ясо, запечене на гарячому камінні. Каже, ніде не бачив такого методу.