В українських містах та селах звузять смуги руху на вулицях

Уряд запровадив нові ДБН щодо ширини дорожнього полотна.


Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства запроваджує зміни до Державних будівельних норм щодо ширини смуг руху в містах і селах з метою переходу до європейських стандартів безпеки на дорогах. Про це написав на своїй сторінці в Facebook заступник міністра Лев Парцхаладзе.

Відповідні зміни стосуються проектування нових та реконструкції існуючих вулиць і доріг та містяться в новій ДБН В.2.3−5: 2018 «Вулиці та дороги населених пунктів». Оновлена ДБН вже опублікована і набуде чинності з 1 вересня 2018 року.

«Наразі в Україні ширина смуг руху на дорогах становить 3,5−3,75 метрів, залежно від їхнього призначення. Однак європейська практика показує, що дороги з меншою шириною смуги руху — близько 3−3,25 метрів — підсвідомо спонукають водіїв їхати з меншою швидкістю», — написав Парцхаладзе.

«Тому в новій ДБН для вулиць і доріг ми вирішили переглянути і адаптувати цю норму до європейських, відповідно звузивши ширину смуг руху на українських дорогах при їх проектуванні і будівництві», — додав він.

За словами Парцхаладзе, такі зміни сприятимуть підвищенню безпеки дорожнього руху та зменшенню аварійності, збільшенню пропускної спроможності вулиць і зменшенню заторів, а також ефективному розвитку велосипедного руху і громадського транспорту за рахунок облаштування окремих смуг для них.

Як пише «Економічна правда», згідно з новою ДБН, ширина смуги руху на магістральних вулицях загальноміського та районного значення в найбільших, великих, середніх і малих містах, крім доріг безперервного руху, а також на селищних дорогах і головних вулицях становить 3 м.

На магістралях загальноміського значення безперервного руху в найбільших і великих містах ширина смуги руху становитиме 3,5 м. На місцевих житлових вулицях і дорогах всіх населених пунктів ширина смуги руху становитиме 2,75 м.

Чинними нині будівельними нормами ширина смуги руху передбачена: 3,75 м — для І та ІІ категорій дороги, 3,50 м — для ІІІ, 3,0 м — для IV, а для V категорії ширина проїзної частини передбачена на рівні 4,5 м без розділення її на смуги руху.

За інформацією Укравтодору, щорічно в Україні фіксують до 180 тисяч дорожньо-транспортних пригод, в яких гине до 5 тисяч осіб та травмуються близько 30 тисяч. До 80% таких пригод стається в населених пунктах.

Основними причинами таких пригод є порушення водіями швидкісного режиму, що призводить до зіткнень та наїзду на пішоходів.