Львівська мерія затвердила нові умови догорів з автобусними перевізниками

У п’ятницю, 8 червня, виконавчий комітет Львівської міськради затвердив оновлений типовий договір, який укладатимуть з перевізниками після конкурсу на міські автобусні маршрути.


Зазначимо, що в лютому 2018 року виконком ЛМР уже затверджував типовий договір з перевізниками, однак через прийняття урядом змін до правил проведення конкурсу на автобусні маршрути, у мерії скасували попередній договір і прийняли оновлений.

У новому договорі з перевізниками буде передбачений «звичайний» режим роботи автобусів, а не режим «маршрутне таксі». Зазначимо, що згідно із законом про автотранспорт, «звичайний» режим руху автобусів передбачає, що автобуси мають їздити за графіком і зупинятися лише на офіційно затверджених зупинках. Натоміть режим «маршрутне таксі», у якому львівські автобуси працюють досі, дозволяє посадку і висадку пасажирів на вимогу, тобто не на зупинках, а також має лише графіки відправлення автобусів з кінцевих зупинок.

Крім того, у договорі будуть передбачені штрафи за невипуск автобусів на маршрути у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів (3400 грн, — ред.), а за інші порушення — 100 неоподаткованих мінімумів (1700 грн, — ред).

Управління транспорту зможе також розривати договори з перевізниками, якщо ті протягом трьох днів на місяць випускатимуть на маршрути менше 80% автобусів від запланованих. Розірвати договір з перевізником мерія зможе також у разі, якщо він не погодиться на запровадження електронного квитка.

Водночас, в оновленому типовому договорі передбачено, що управління транспорту буде зобов’язане продовжити договори з перевізниками (не більше, ніж на п’ять років) у разі, якщо вони інвестуватимуть кошти у придбання нових автобусів і не порушуватимуть умов договору. При цьому зазначаються, що перевізники мають щороку оновлювати не менше 10% від кількості свої автобусів.

Серед нових вимог, який не було в договорах раніше, — обов’язок перевізників забезпечити наявність на маршрутах автобусів, пристосованих для людей з інвалідністю та маломобільних. До кінця 2019 року таких автобусів має бути 5%, а з 2020 — не менше 50%.

Крім того, в договорі передбачний обов'язок перевізників безкоштовно возити школярів протягом навчального року за наявності в них учнівських квитків.

Додамо, що новий договір з перевізниками мерія зможе укласти лише після проведення конкурсу на 54 міські автобусні маршрути. Точної дати оголошення конкурсу в управлінні транспорту наразі не називають, але зазначають, що найімовірніше це відбудеться в два тижні.